Els polígons industrials de Castellbisbal es converteixen en un aparador cultural a l'aire lliure

Castellbisbal acollirà les properes setmanes el festival cultural NYS, que oferirà al públic mostres de diverses disciplines artístiques en un entorn inusual, els polígons industrials de la zona sud del nucli urbà.

L’art i la cultura arriben als polígons de Castellbisbal (Vallès Occidental) aquest mes de maig. A partir de divendres, i fins al 20 de juny, la zona industrial del municipi acull el primer festival NYS Polígon Art, una proposta artística, impulsada per l’Ajuntament de Castellbisbal, que vincula el llegat industrial del territori amb la cultura contemporània. La programació inclou instal·lacions artístiques, espectacles de dansa, poesia, videocreació i música d’una vintena d’artistes. El festival es desenvoluparà tant a l’exterior dels polígons com a l’interior de les fàbriques. Castellbisbal té un total de dotze polígons i en el conjunt del Vallès Occidental es concentra la major superfície industrial de Catalunya, 4.701 hectàrees que representen el 16% de la superfície total al país.

NYS Polígon Arts és una proposta que busca "humanitzar" els polígons industrials a través de la cultura, obrint les fàbriques a la ciutadania i posant en valor l’actiu econòmic de la comarca a través d’una programació cultural que, durant tot un mes, inclou diferents disciplines artístiques."El polígon industrial és també coneixement i territori, i volem reivindicar-lo des de l’art", apunta un dels organitzadors del projecte, l’artista Albert Gusi.

Els espais verds dels polígons i les zones intermèdies enmig del no-res acolliran instal·lacions artístiques. Part del festival, però, també es desenvoluparà a l’interior d’algunes fàbriques del municipi com Zarca, Fercam, Esteva, Manxa o Aigües de Castellbisbal. Finalment, hi haurà algunes manifestacions artístiques que es desenvoluparan a l’entorn del centre cultural Els Costals.

Polígon industrial de Castellbisbal | Aj. Castellbisbal

El nom del festival, NYS, és una referència a la inscripció trobada en diverses àmfores de Can Pedrerol de Baix, segell d’un llibert africà que, després de deixar de ser esclau, va establir un prósper negoci d’àmfores prop de Castellbisbal, exportant els seus productes arreu de l’imperi romà.

Precisament amb l’excusa del nom, el festival posarà també el focus en les migracions, amb una xerrada per explicar el context històric d’aquest esclau romà, una videocreació del fotógraf Aleix Mateu o testimonis de migrants, entre d’altres.

Més informació:

NYS Polígon Arts

______________________________________________________________________________________

La informació procedeix de les webs i canals de comunicació del Festival