Pla d’Acció Cultural de Sant Esteve de Palautordera

Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC)| Diputació de Barcelona

A sol·licitud de l'Ajuntament de Sant Esteve de Palautordera, el Centre d'Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona (CERC) ha coordinat l'elaboració d'un Pla d’Acció Cultural (PAC) per al municipi a través de l'encàrrec a Bissap, consultoria especialitzada en planificació estratègica en l'àmbit de la cultura, segons decret de 18 de març del 2016.

En una primera trobada les parts van establir que els continguts prioritaris podien ser els següents:

• La programació cultural del municipi: establir una lògica i un calendari que integrin tant les propostes dels agents locals (amateurs i professionals) com altres propostes professionals externes. Explorar la viabilitat d'una programació cultural mancomunada amb els municipis del corredor de la Tordera.
  • El cicle festiu: revisar el model actual i la participació dels agents culturals a través de plataformes com la comissió de Festa Major.
  • Les infraestructures culturals del municipi:
    • Definir un pla d'usos per al teatre.
    • Definir la funció i activitat de les "escoles velles" valorant diferents propostes formulades (espai de joves, casal d'entitats, etc.) o altres que es facin durant el procés.

Eixos estratègics

Posteriorment, com a conseqüència del mateix procés d'elaboració, les parts van fixar com a principal objectiu impulsar un procés participatiu que permetés generar consens entre l'Ajuntament, els agents ciutadans, els creadors i la resta de la ciutadania sobre quina ha de ser l'acció cultural del municipi en els propers anys.

PDF Pla d’Acció Cultural de Sant Esteve de Palautordera

Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris