MACBA: la dreta, l'esquerra i els rics
El documental “MACBA: la dreta, l’esquerra i els rics”, produït pel col·lectiu SUB (Societat U de Barcelona), revisa l’origen i l’evolució del Museu d’Art Contemporani de Barcelona i utilitza el seu cas per obrir un debat sobre les polítiques públiques d’art contemporani
El documental MACBA: la dreta, l’esquerra i els rics, produït pel col·lectiu SUB, repassa la creació i l’evolució del Museu d’Art Contemporani de Barcelona i utilitza el seu recorregut institucional per reflexionar sobre les polítiques d’art contemporani a la ciutat.
La peça planteja que el naixement del MACBA a finals dels anys vuitanta es va produir en un context en què els interessos públics i privats es van entrecreuar, fet que va influir en la configuració de les polítiques culturals vinculades a l’art contemporani.
El documental revisa també el paper dels diferents governs, tant de dreta com d’esquerra, en el desenvolupament d’aquestes polítiques i utilitza el museu com a exemple per pensar la situació general del sector cultural i les tensions que travessen el camp de l’art contemporani.
El cas del MACBA permet situar el debat sobre el paper de les institucions d’art contemporani en la transformació urbana i en les polítiques culturals de les grans ciutats
Idea central
El cas del MACBA serveix per analitzar les tensions entre política cultural, interessos públics i privats i desenvolupament urbà.
- blog de Interacció
- 3344 lectures




