Els meus millors consells, de Marta Puigderrajols Argemí

Aquest mes de juny ens arriben els millors consells de la mà de Marta Puigderrajols, gestora cultural amb experiència en comunicació cultural i consultoria.

Ha treballat a la Fundació Pau Casals i a Apropa Cultura i a partir d’aquesta experiència professional va poder conscienciar-se -encara més- de la importància de que tothom tingui accés a la cultura.

Col·labora amb Bissap Lab, on ha contribuït en projectes pel Consell Nacional de la Cultura i les Arts de Catalunya (CoNCA) i del Cercle de Cultura, del qual també en forma part, entre d’altres.

Actualment, viu a Brussel·les amb una Beca Culturex de Gestió Cultural del Ministeri de Cultura.

Escolto:

Molta música i de molts estils. Podria fer una llista molt llarga de grups per recomana però, per dir-ne un parell, ara mateix estic escoltant molt al grup francès Air i a St. Vincent, que ha tret un disc que m’agrada molt.

Als matins escolto Radio 3, per sentir les notícies culturals més destacades. Escolto també podcasts, sobretot Deforme Semanal Ideal Total, Ciberlocutorio, Gent de Merda, etc.

Relacionats amb gestió cultural, em van semblar molt interessants els d’Interarts i n’he escoltat també alguns de l’Institut d’Humanitats.

Llegeixo:

Sobretot llegeixo novel·la. Últimament he participat a diversos clubs de lectura, vaig començar amb els de les Biblioteques de Barcelona i he continuat anant a un club de Brussel·les. Era una assignatura pendent que recomano a tothom a qui li agradi llegir, ja que m’ha servit per conèixer a moltes noves autores com la Maggie O’Farrell o la Natalia Ginzburg i m’ha ajudat a llegir amb més atenció, a més del plaer de poder-los compartir amb altra gent.

Relacionat amb el sector cultural, fa poc vaig llegir Macrofestivales: el agujero negro de la música, de Nando Cruz, em va semblar molt ben documentat i que porta a reflexionar sobre un model de consum de la música que és poc sostenible a molts nivells. A la pila de pendents ara mateix hi tinc el llibre Estuve aquí y me acordé de nosotros de l’Anna Pacheco, que em va regalar una amiga per Sant Jordi i tinc moltes ganes de llegir.

Algú que trobo molt interessant:

Hi ha moltes persones que trobo molt interessants! Sobretot, em sembla interessant i gaudeixo molt escoltant a persones que es dediquen a projectes culturals transformadors i que en parlen amb passió. Persones que comparteixen el seu coneixement i entusiasme amb la resta, i de les que sempre s’aprèn. Al sector cultural n’hi ha moltes i no sabria per on començar a llistar-les.

Segueixo aquestes organitzacions:

És impossible estar al dia i seguir a tothom a qui voldria. Estic subscrita a diversos butlletins d’organitzacions culturals, per citar-ne alguns que llegeixo regularment: Culture Action Europe, Masdearte.com, Creatives Unite, o l’APGCC. I Apropa Cultura, clar.

Això em manté desperta a la nit:

Amb la situació actual del món l’estrany és que puguem dormir tranquils.

Si penso en el sector cultural, una de les coses que em preocupa més i que ens toca de prop a molts de la meva generació és la precarietat i la inestabilitat laboral, que sembla que no tingui final.

Articles Interacció. Indispensable!

Impossible quedar-se només amb un article, consulto Interacció des que estudiava el Màster de Gestió Cultural, i l’he fet servir també per documentar-me per altres projectes. M’agrada rebre el butlletí per estar informada de les últimes notícies i publicacions del sector i també les entrevistes que s’hi publiquen de tant en tant. Seria també una de les organitzacions de referència que citaria més amunt.

_____________________________________________________________________