Nou web que aglutina les subvencions culturals de totes les administracions

La Mancomunitat Cultural posa en marxa un nou portal que permet accedir a les subvencions culturals de totes les administracions.

La Mancomunitat Cultural -òrgan interadministratiu per coordinar polítiques culturals arreu del país- ha posat en marxa un nou portal que permet accedir a les subvencions culturals de totes les administracions.

El portal ajutscultura.cat, que ja està disponible, l'ha desenvolupat un grup de treball específic de la Mancomunitat liderat pel Departament de Cultura amb la col·laboració de la resta d'institucions. Es tracta d'un cercador que facilita als sectors culturals i a la ciutadania la informació i accés a tots els ajuts i subvencions vigents en l'àmbit artístic i cultural independentment de quina sigui l'administració pública que els impulsa.

La nova eina facilita l'accés als tràmits, informacions i dates de les convocatòries. El sistema es nodreix del Centre d'Informació i Documentació Oficials (CIDO) de la Diputació de Barcelona, que bolca les dades ja filtrades per àmbit cultural al portal de Dades Obertes de la Generalitat de Catalunya.

Els responsables de la iniciativa destaquen que en les properes setmanes s'aniran implementant millores, com ara la possibilitat d'incloure processos d'intel·ligència artificial per tal de permetre l'ús de llenguatge planer i intuïtiu per part dels usuaris.

Tot plegat s'ha presentat durant el ple del Consell de la Mancomunitat Cultural, que s'ha celebrat aquest dijous i que ha suposat la primera reunió de l'ens amb els nous representants locals després de les eleccions municipals.

És, a més, el tercer ple des que es va ampliar amb la incorporació de representants de l'Ajuntament de Barcelona, el Consell de Governs Locals, la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACMC) i l'Associació de Micropobles de Catalunya (MdC). Amb anterioritat, aquest òrgan estava format pel Departament de Cultura i les Diputacions de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida.

A la sessió d'avui, el Departament de Presidència de la Generalitat també ha compartit amb els membres del Consell el projecte 'La Meva cartera', una aplicació per a dispositius mòbils i web que permet guardar-hi les targetes i títols emesos per la Generalitat en format digital. El Govern ha ofert a totes les institucions incorporar-hi també els carnets que ofereixen, com ara els de biblioteques públiques o altres títols de l’àmbit relacionats amb l’àmbit cultural.

El cercador permet filtrar els resultats i donar-se d’alta a les alertes de novetats en les convocatòries d’interès de la persona usuària sempre que s’hagi donat d’altra, prèviament, al servei del Centre d’Informació i Documentació de la Diputació de Barcelona.