Estadística de despesa en cultura de l’Administració local a Catalunya. 2013

Gabinet Tècnic. Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya

L’objectiu de linforme és determinar la despesa en cultura que fan anualment ajuntaments, consells comarcals i diputacions provincials, així com quantificar el personal dedicat a tasques relacionades amb l’àmbit cultural. La sèrie històrica s’inicià l’any 1994; l’any 2004 s’incorporaren a aquesta estadística els consells comarcals i l’any 2004 els consorcis i fundacions amb participació local.

L’Administració local és el nivell administratiu que, tot i la crisi, fa una major despesa pública en cultura al nostre país. L’any 2013, ajuntaments, diputacions i consells comarcals hi van destinar més de 562 milions d’euros.

Vuit de cada deu euros provenen dels ajuntaments (82,6 %), seguits per les diputacions (16,6 %) i els consells comarcals (0,9 %). També els ajuntaments concentren el personal dedicat a la cultura en l’àmbit local, amb 8 de cada 10 treballadors.

En termes globals i per programes, una tercera part de la despesa es destina a la promoció cultural (música, teatre i dansa, arts plàstiques i exposicions, cinema i audiovisual), un 20,8 % a biblioteques i arxius, un 16,5 % a l’acció cultural (cultura popular i tradicional, festes majors i altres celebracions populars), un 14,5 % a museus i un 3,7 % a l’arqueologia i patrimoni.

PDF DeCultura núm. 17. Estadística de despesa en cultura de l’Administració local a Catalunya. 2013

PDF Annex al DeCultura núm. 17

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris