Gipuzkoa Creativa: competencias creativas e innovación social

Sinnergiak Social Innovation UPV/EHU ׀ Diputación Foral de Gipuzkoa

Informe del projecte ‘Gipuzkoa Creativa: competencias creativas e innovación social’, una proposta d’investigació i acció per al desenvolupament de competències dins el sector de les indústries culturals i creatives (ICC) de Guipúscoa. Aquesta experiència pilot es basa en l’elaboració d’un mapa de competències (investigació) i en el desenvolupament d’espais de formació per a competències (acció). L’informe es basa en la identificació de cinc subsectors (moda, museus, música, serveis, videojocs) de les ICC en el territori de Guipúscoa. I es planteja, per a cada subsector, una exploració de la seva diversitat, implementació, presència tecnològica, projecció present i futura, nivells de visibilitat, capacitats, competències, potencialitat innovadora i presència dels àmbits públic i privat.

Gipuzkoa Creativa: competencias creativas e innovación social té la finalitat de  millorar el coneixement de les necessitats actuals i emergents d’aprenentatge en el sector de les ICC. També pretén desenvolupar espais i oferta formativa per a l’aprenentatge, generació de coneixement i idees al voltant d’aquestes indústries. El projecte també vol fomentar l’ocupació dels joves en situació d’atur en el sector de les ICC a través de la posada en marxa d’experiències pilot de nous espais d’aprenentatge. També busca millorar la capacitat de cooperació en xarxa dels agents del sector de les ICC a través d’eines i tecnologies interactives. L’objectiu final és influir en les polítiques i programes futurs d’aprenentatge i formació. Els resultats més pràctics de Gipuzkoa Creativa són la creació d’un mapa qualitatiu sobre competències creatives (actuals i futures) del sector i els mòduls de formació a partir d’una comunitat creativa entre empreses i joves de Guipúscoa per tal de dinamitzar el sector i el seu capital social.

PDF Gipuzkoa Creativa

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris