Segona quinzena de maig
La cultura que sosté la cultura
Hi ha quinzenes en què les notícies culturals municipals estan dominades per festivals, exposicions o programacions. Aquesta no és una d'elles.
Les notícies recollides aquestes darreres setmanes parlen sobretot de les condicions que fan possible la vida cultural local. Parlen de plans de lectura, equipaments, patrimoni, participació, regulacions i formes de coordinació entre administracions, entitats i comunitats.
La mediació com a infraestructura invisible
L’article recent de Jaume Colomer sobre els gestors culturals com a mediadors en les polítiques de foment obre una qüestió especialment rellevant per a les polítiques culturals locals contemporànies: el desplaçament progressiu de la feina tècnica cap a funcions de mediació, interpretació i negociació institucional. El text situa els tècnics de cultura en un espai cada vegada més complex, travessat per la relació entre ecosistemes culturals fràgils, exigències administratives i capacitat institucional dels municipis. Més enllà del debat sobre subvencions o burocràcia, la qüestió que apareix és una altra: què ens diu aquesta centralitat creixent de la mediació sobre la transformació de les institucions culturals públiques i sobre les formes actuals de governança cultural local?