Construint la ciutat comú

Krytyka Polityczna ,  European Cultural Foundation

Publicació resultat de la compilació d’articles, estudis, materials visuals i entrevistes d’autors de procedència geogràfica i professional ben variada, amb l’objectiu de mostrar l’ampli espectre de projectes i pràctiques culturals participatives que es duen a terme en les diverses regions europees i contribuir així a comprendre i construir unes ciutats més humanes; d’impulsar un major debat entre els ciutadans, professionals de la cultura, i altres agents interessats en el comú, la Cultura i el futur de les ciutats.

A través d’exemples d’iniciatives locals i altres formes organitzatives de la mateixa ciutadania es busca fer palesa la necessitat d’un nou canvi de paradigma per les ciutats i constatar com, la mateixa ciutadania, pot esdevenir agent legítim pel canvi; involucrant-se directament en processos participatius democràtics que modulen i contribuir a la governança de les ciutats.

Per mostrar alguns casos propers, articles com els de Charlie Tims (A Rough Guide to the Commons) o el del sociòleg Carlos Delclós (Class Discourse in the Metropolis), tracten els canvis viscuts a les ciutats de Madrid i Barcelona després de les últimes eleccions municipals.

Bona part del textos han estat extrets de la plataforma comunitària en línia ECF Labs, desenvolupada per la European Cultural Foundation. La publicació coincideix amb la segona edició de la trobada d’Idea Camp de L’ECF, que té lloc a la ciutat sueca de Botkyrka del 23 al 25 de setembre.

PDF  Build the City: Perspectives on Commons and Culture

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris