La Cultura en la diàspora migratòria

Sonia Gsir i Elsa Mescoli | Centre d’études de l’ethnicité et des migrations

Les investigadores posen el focus d’atenció en les pràctiques culturals associades amb els països d’origen de la població migrada i de com els països d’origen la utilitzen com a element per mantenir o crear un lligam amb la seva població emigrada; i si aquest esforç influencia en el seu procés d’integració en el país d’acollida.

A la primera part del document es troba una definició de Cultura des d’una perspectiva antropològica i sociològica, tot examinant-ne també les dinàmiques que es donen en el context migratori. La segona part, tracta la integració sociocultural de la població migrada al país receptor, així com al rol que ocupa el país d’origen en el procés. I a la darrera part, se centra en les accions culturals executades des del país d’origen orientades a la seva població migrada, i també a la societat en general, tot exemplificant casos concrets de programes i centres culturals on la cultura (nacional) es promociona.

Elaborat en el marc de treball d’INTERACT, el document busca donar una marc conceptual a un dels quatre eixos en matèria migratòria: la Cultura. La Cultura entesa com a element integrador de l’immigrant en el país d’acollida així com l’eina que permet esdevenir l’enllaç amb el seu país d’origen.

Tot i que la desterritorialització de la cultura i la multiculturalitat són característiques de les societats (occidentals) actuals, no vol dir que hagin desaparegut les desigualtats d’una cultura vers l’altra.

PDF Maintaining national culture abroad : countries of origin, culture and diaspora

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris