Les retransmissions d’òpera al cinema no atreuen a nous públics
Karen Wise ׀ English Touring Opera ׀ Guildhall School of Music & Drama ׀ Barbican Cinema
Informe sobre les retransmissions d’òpera en viu als cinemes de Londres i la seva efectivitat a l’hora d’atreure nous públics cap a les representacions d’òpera en directe. L’estudi demostra que no hi ha un traspàs clar del públic assistent a les sessions d’òpera al cinema cap als teatres d’òpera. També es detecta que aquestes retransmissions atreuen a un públic de més edat i ja conscienciat que valora l’assequibilitat i l’accessibilitat d’aquestes sessions. L’informe analitza el tipus d’audiència que assisteix a les retransmissions d’òpera al cinema, les seves motivacions, els factors que més valoren i les similituds i diferències amb els espectadors de l’òpera en viu. També es fa referència a quines lliçons i aprenentatges poden extreure les companyies i els teatres d’òpera per tal de millorar la seva programació i espectacles.
Segons l’enquesta, el 85% de les persones que assisteixen a les retransmissions d’òpera al cinema no freqüenten després les representacions d’òpera en viu. Aquest públic valora altament l’oportunitat de visionar produccions que d’altra manera estarien fora del seu abast per qüestions geogràfiques o econòmiques, així com el fet de gaudir d’una experiència compartida similar als esdeveniments en viu. Però segons l’autora de l’estudi, pensar que les retransmissions d’òpera a les pantalles de cinema ha creat una nova audiència per a l’òpera en viu és una il·lusió més que una realitat.
La investigació mostra que el públic assistent a les sessions d’òpera al cinema té més edat que l’assistent a l’òpera en directe. Un 80% dels participants té més de 60 anys i el 10% menys de 50. La majoria d’espectadors són recurrents i el 40% d’assistents han vist més de 10 retransmissions en els darrers dos anys. Tot i que l’informe conclou que no hi ha un traspàs directe i total dels espectadors de cinema cap al teatre sí que molts assistents a aquestes retransmissions van després a algun teatre d’òpera. Només el 14% declaren no haver assistit a cap representació d’òpera en viu en els darrers dos anys. Els assistents fan referència als diners i a l’accessibilitat com a factors més valorats de les retransmissions d’òpera al cinema. Tot i que, segons l’estudi, les persones que més valor li donen a aquests dos factors són les que menys assisteixen després a les representacions d’òpera en viu.
PDF English Touring Opera – Opera in Cinemas Report
Podeu veure un altre estudi: Estimating the Impact of Live Simulcast on Theatre Attendance: An Application to London’s National Theatre
Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris
- blog de Interacció
- 3457 lectures