9 pràctiques efectives per a millorar les nostres audiències

Bob Harlow | Wallace Foundation

Informe que inclou deu casos de bones pràctiques en matèria de desenvolupament de públics de teatre, música, òpera, dansa, museus i patrimoni. Les anàlisis i avaluacions dels projectes revelen nou actituds, per part de les institucions, que contribueixen al seu èxit i són les següents:

  1. Reconèixer i reaccionar davant els canvis, assumir reptes i aprofitar les oportunitats;
  2. Canviar certes pràctiques, fer esforços addicionals i ampliar coneixements per assegurar el desenvolupament dels seus públics a llarg termini, sense deixar de banda els seus públics ja fidels;
  3. Identificar els diferents tipus de públics, les seves afinitats, estendre-hi ponts i dialogar;
  4. Eliminar obstacles, determinar allò que dificulta la participació dels públics objectius i aplicar les solucions necessàries;
  5. Fer recerca i enlloc d’endevinar o suposar què volen els públics preguntar-los directament els seus interessos, estils de vida, consum cultural i les seves opinions sobre la oferta de la seva institució;
  6. Adoptar una visió general per guiar la seva relació amb el seu públic;
  7. Permetre als diversos públics que coneguin la institució i la seva oferta de diverses maneres;
  8. Assegurar el compromís de tots els membres de la organització a l’hora de posar en pràctica les seves estratègies ja que tothom té un paper important per assegurar l’èxit;
  9. No deixar d’aprendre, no tenir por al fracàs, fer els ajustos que calguin i tornar a començar les vegades que siguin necessàries, avaluar constantment i perseverar.

Els projectes analitzats corresponen a la Boston Lyric Opera, Clay Studio (estudi i escola de ceràmica, Filadèlfia), Contemporary Jewish Museum (San Francisco), Fleisher Art Memorial (Filadèlfia), Isabella Stewart Gardner Museum (Boston), Minnesota Opera, Pacific Northwest Ballet, San Francisco Girls Chorus, Seattle Opera, Steppenwolf Theatre Company (Chicago).

PDF  The road to results : effective practices for building arts audiences

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris