Nou visor interactiu actualitzat dels principals beneficiaris dels Next Generation a Catalunya

El Departament d’Economia i Hisenda de la Generalitat ha posat en marxa aquesta nova eina amb informació de l’impacte real d’aquests fons a Catalunya, que permet consultar com s’han distribuït aquests recursos a Catalunya, en convocatòries, licitacions i concessions directes realitzades tant per la pròpia Generalitat com pel govern espanyol

Un total de 5.389,5 milions d’euros procedents dels MRR s’han adjudicat a 52.461 beneficiaris entre empreses, corporacions locals, centres de recerca, entitats sense ànim de lucre, particulars i altres entitats del sector públic. La visualització interactiva permet veure qui són els perceptors d’aquests recursos, a excepció dels particulars, i ofereix la possibilitat de personalitzar la consulta de les dades, d’acord amb els interessos i preferències de cada usuari, filtrant per tipologia d’instrument jurídic, àmbit territorial, nom, localització o categoria del beneficiari, entre d’altres.

Les corporacions locals han estat beneficiàries de 1.087,5 milions, fins al tancament de febrer del 2024. a través de convocatòries de subvencions i concessions directes. L’Ajuntament de Barcelona ha rebut més de 223 milions; seguit de l’Àrea Metropolitana de Barcelona , amb més de 57 milions. La Diputació de Barcelona han absorbit més de 29 milions; seguits de l’Ajuntament de Lleida, amb més de 25 milions. Els ajuntaments de Terrassa, Tarragona, Santa Coloma de Gramenet i Sabadell han captat imports al voltant dels 20 milions.

Aquests fons recaptats per la Diputació de Barcelona s’han destinat principalment a projectes relacionats amb la competitivitat i la sostenibilitat del sector turístic així com del comerç amb més de 13 milions d’euros.

L'àmbit cultural

El visor, que s’actualitzarà periòdicament, mostra com un total de 26,96 milions d’euros dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) han estat per a Cultura i s’han distribuït entre 761 beneficiaris. Concretament, les entitats privades han captat 21,76 milions; les entitats públiques han rebut 5,19 milions.

Les corporacions locals han estat beneficiàries de 4,11 milions a través de convocatòries de subvencions i concessions directes.

Visor interactiu dels beneficiaris dels recursos compromesos a Catalunya en Cultura

A més, sabeu que podeu consultar els principals beneficiaris dels fons Next Generation Catalunya en l'àmbit de cultura.

Vegeu el visor