Presentació del projecte europeu The Europe Challenge

La Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer de Sant Boi de Llobregat participa al The Europe Challenge, una iniciativa que afronta alguns dels reptes europeus més urgents treballant en projectes d’implicació comunitària amb biblioteques d’arreu d’Europa. El tret de sortida del projecte serà un acte virtual que tindrà lloc aquest diumenge 9 de maig, coincidint amb la commemoració del Dia d'Europa.

L’Europe Challenge, organitzat per l’Amsterdam Public Libraries (OBA) en col·laboració amb Public Libraries 2030 i Democratic Society, compromet i capacita les biblioteques i les seves comunitats per redissenyar el significat present i futur de l’espai públic. La representant de la XBM en aquest projecte és la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer de Sant Boi de Llobregat. La resta de biblioteques participants són OBA (Amsterdam); DOKK1 (Aarhus); Biblioteca Central i Regional (Berlin); De Krook (Gant); Biblioteca pública de Kranj (Slovènia); Biblioteca pública de Valmiera (Letònia).

L’Europe Challenge és un procés col·laboratiu amb biblioteques públiques d’arreu d’Europa i les seves comunitats per identificar i abordar alguns dels reptes més urgents i rellevants en el context local i europeu. Es facilita que les biblioteques treballin conjuntament en una xarxa europea i comparteixin pràctiques i  enfocaments per abordar els reptes locals identificats. L’Europe Challenge cerca proporcionar experiències locals amb connexió i rellevància europea. Amb 65.000 biblioteques públiques arreu d’Europa hi ha una gran quantitat d’espais públics i culturals segurs que són centres físics i en línia on la gent de qualsevol classe social té accés al coneixement i experiències i hi poden participar. L’Europe Challenge també enfortirà el paper de les biblioteques públiques com un espai públic rellevant, segur i obert a Europa.

En el cas de Sant Boi, es treballarà com les biblioteques poden contribuir a replantejar la naturalització dels espais urbans de la ciutat destacant la salut i la biodiversitat com activadores de qualitat de vida. La Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer impulsarà un seguit d’activitats dirigides a la comunitat per promoure la salut de les persones, el seu benestar emocional i la millora de la qualitat de vida, al mateix temps que facilitarà sessions de codisseny per la construcció d’una ciutat verda i saludable.

Més informació:

The Europe Challenge

______________________________________________________________________________________

La informació procedeix de les webs i canals de comunicació de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat