Els públics de proximitat

El "Manual de desenvolupament d’audiències. Des de la proximitat." és una eina per ajudar a conèixer l’audiència dels equipaments escènics i musicals i fer-la créixer per arribar a més públics.

Els continguts, son un element principal a tenir en compte, però en aquest manual hi trobem aspectes a tenir en compte com la comunitat, la comunicació, la retenció de públics i eines per a l’avaluació, per exemple. Tot plegat pot ajudar-nos a crear un pla de desenvolupament d’audiències.

Pla de desenvolupament d’audiències.

Aquest manual, iniciativa de l'Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona i realitzat per Ferran López, té com a objectiu posar a l'abast de les persones que gestionen els equipaments culturals municipals una metodologia amb un enfocament pràctic, que els permeti desenvolupar una audiència, fer-la créixer en amplitud però també en profunditat. Això vol dir augmentar la quantitat de públic, però també ser-li més útils i rellevants. Establir-hi més relacions i relacions més intenses que siguin profitoses per a ambdues parts.

A partir de la premissa que els gestors culturals municipals gestionen diners públics i presten un servei amb una clara orientació al ciutadà per sobre dels resultats econòmics, es proposen una sèrie d'eines de màrqueting cultural que han estat plenament contrastades pels ajuntaments de Vilafranca del Penedès, Sant Andreu de la Barca, Vilanova i la Geltrú, Arenys de Mar, Sant Joan Despí i Cardedeu amb l'assessorament de l'Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona.

Aquí pots consultar el "Manual de desenvolupament d’audiències. Des de la proximitat."