Els meus millors consells, de Joan Gener Barbany

Un mes més, us apropem els consells culturals d’una persona membre de la comunitat d’Interacció.

En aquesta ocasió ens acompanya Joan Gener Barbany, que va visitar-nos al CERC el juliol de 2023 amb motiu del curs La ràdio intermitent: el pòdcast com a dinamitzador de la cultura local. El mes de març vinent farà exactament nou anys que en Joan és membre d'Interacció.

Joan Gener és agitador cultural i membre de L'Eixida, col·lectiu d'agitació cultural itinerant que treballa en els àmbits de l'educació cultural, l'acció comunitària i la participació i governança de la cultura. Un dels darrers projectes on dedica més temps és Ràdio Intermitent, una ràdio itinerant i comunitària que fa més amples els marges de la cultura. Des de fa més de 17 anys, es mou entre l'activisme cultural i polític i l'educació social de carrer, l'acció cultural i comunitària i la participació ciutadana. Darrerament s'està centrant en els drets culturals, la cultura comunitària i el cooperativisme cultural.

Joan Gener va estudiar Criminologia, Educació social i ara està acabant el màster en Gestió cultural.

Escolto:

Molta música, ben diversa, a tota hora. De prop us recomano Remei de Ca la Fresca, La Maria, Dan Peralbo i el Comboi, Catástrofe Club, Levico, Adela Valeriana, Paul Fuster, Xarim Aresté, Arnau Obiols o Anna Andreu. De més enllà diré Hania Rani, Los Hermanos Gutièrrez, Joep Beving, Fajardo i el darrer de Gorka Urbizu. De podcast, escolto o escoltava: La Sotana, No te metas en política, Roda de contesVan fer històriaFans de l'Alcover-Moll i Domini Màgic. De la ràdio convencional, m'agrada quan al cotxe hi sona Pista de Fusta o El celobert a ICat i sempre torno a la infància amb El Suplement de Catalunya Ràdio. I clar, escolto tot allò que fem a Ràdio Intermitent.

Llegeixo:

Molts correus electrònics i uns quants treballs de la universitat. Fa dos anys que estic rellegint el Tao Te King de Lao Tse. Les darreres lectures són: El Grito del Pueblo de Tardi i Vautrin, Ensenyar Pensament Crític de Bell Hooks, Caminava amb uns amics d'en Misael Alerm i Reina de Rates de la Raquel Santanera. Tot just acabo de començar El Caire Formentera d'en Carles Rebassa.

Algú que trobo molt interessant:

Ras i curt, trobo molt interessant la curiositat del meu fill. D'altra banda, faig el podcast Tinc una cadira on parlo amb persones que em generen curiositat...aneu a veure els més de 30 capítols (i torneu-hi d'aquí un temps) per veure qui m'interessa per allò que fa i per allò que diu. M'agrada com escriu en Joan Burdeus, com pensa la Marina Garcés i com programa L'Eduard Escoffet.

Seguiu aquestes organitzacions:

Imprescindible el triangle Indigestió-La Murga-Nativa. Us convido a conèixer a Arsènic i La Crida Edison. M'agradaria passar uns dies al Konvent i al CAN de Farrera. M'inspiren La SullivanA Bao A Qu i La Fundició. Vull conèixer de prop la gent de Ràdio Clota i del Cantilafont. I clar...no deixeu de passar per L'Eixida i descobrir-la :)

Em manté despert a la nit:

No em deixa dormir el cansament d'haver de treballar tant per tenir un sou digne cada mes. Em costa dormir quan penso en les injustícies que anem acumulant i quan no sé respondre "però per què carai no ho aturem tot d'una santa vegada?". Puc quedar-me despert si tinc un bon foc a la vora, mentre hi hagi una conversa després d'un bon sopar o quan és lluna plena.

Articles Interacció

Els darrers anys entro ben sovint a les etiquetes de drets culturalsgovernança i participació per poder alimentar tot allò que estic fent.