Destacats

La mobilitat dels artistes amb discapacitat: reptes i experiències


La xarxa internacional On the Move, que promou la mobilitat internacional d’artistes i professionals de la cultura, s’ha interessat des de fa anys per les circumstàncies específiques dels artistes amb discapacitats. Mitjançant diversos informes, com Time to Act (2021) o Time to Act: Two Years On (2023), derivats del projecte europeu Europe Beyond Access,

Pilar Cuerva, nova directora de l’Arxiu Nacional de Catalunya

   
 

Cuerva agafa el relleu de Francesc Balada, que ha estat al capdavant de l'Arxiu els darrers nou anys.

   
 

El Departament de Cultura ha designat Pilar Cuerva Castillo com a nova directora de l’Arxiu Nacional de Catalunya. Historiadora i arxivera, fins ara ha estat cap del Centre de Recerca i Coneixement (CREC) i del Departament de Gestió Documental i Arxiu del Museu Nacional de Catalunya.

El ST mNACTEC genera 3 € per cada euro públic invertit


Les dades provenen de l’Estudi de l’impacte econòmic del Sistema Territorial del mNACTEC 2022 elaborat per la consultoria Rusiñol & Associats, proporcionades pels museus analitzats.
 

Els meus millors consells, de Martí Rossell Pelfort


Va ser una de les veus joves que vam poder escoltar el passat mes d’octubre a les jornades d’Interacció’23 i unes mesos més tard ens acompanya per compartir amb nosaltres els seus millors consells.
 

Ell és en Martí Rossell, coordinador de Novaveu, una experiència iniciada el juliol de 2016 que pretén ser un espai des del qual els joves afeccionats al teatre i a la dansa puguin tenir l’oportunitat d’atansar-se al món de la crítica, establir contactes amb el sector, així com fer arribar a joves lectors les impressions, punts de vista i prescripcions que altres joves els poden fer.
 

Míriam Cano: "La cultura sempre s’ha vist com una cosa decorativa"


Amb motiu del curs ‘L’organització d’activitats literàries des dels municipis’, celebrat de manera presencial el passat 12 de febrer, amb la participació també de Clara Saperas, hem conversat amb Míriam Cano sobre la importància de la literatura, dels recitals, dels clubs literaris, de les biblioteques i de les iniciatives al voltant de la lectura.

Comissariats d'exposicions d'art contemporani i programacions municipals


Ponències de la Jornada de formació Comissariats d’exposicions d’art contemporani i programacions municipals adreçada a tècnics municipals d’arts visuals, organitzada pel Centre de Recursos Culturals (CERC) i el Programa d’Arts Visuals de l’Oficina de Difusió Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona (Pati Manning, Barcelona, 14 de novembre de 2023).
 
 

Escenari Secret, una experiència per al públic fidel dels teatres municipals


Des del febrer i fins al mes d’abril continuen les sessions especials d’Escenari Secret, als espais escènics municipals dirigides al seu públic més fidel, en una iniciativa promoguda per l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona conjuntament amb els ajuntaments.
 

Tres de cada quatre artistes catalans ingressen menys de 18.000 euros anuals


Tres de cada cinc actors, ballarins, dobladors, directors escènics i artistes audiovisuals catalans (el 63%) viuen sota el llindar de la pobresa. Gairebé la meitat guanyen menys de 6.000 euros a l'any.
 

Població ocupada en el sector cultural. EPA. IV/2023


En el quart trimestre de 2023, la població ocupada en el sector cultural a Catalunya es va situar en 186.200 persones, un increment del 10,9% respecte de les 167.900 registrades en el mateix període de l’any anterior. D’aquesta manera, es recupera parcialment la davallada que l’ocupació en el sector va patir en el quart trimestre de 2022 respecte un any abans, del 13,2%.

Publicat el llibre La educación en el museo de ciencia transformador. De la intuición a la professionalidad


Publicat per la prestigiosa editorial Trea, el llibre és una monografia sobre l’educació als museus que posa l’accent en les seves característiques específiques que la diferencien de l’educació escolar, tant per la metodologia com per al públic al qual s’adreça. Contextualitzat al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB), sosté que un museu amb voluntat d’impactar en el visitant ha de tenir un model didàctic propi