S'inicia el procés de dissolució del Patronat del Museu del Càntir

El ple municipal aprova inicialment el tràmit perquè l'Ajuntament assumeixi la gestió directa del Museu a partir de l'any vinent. Es constituirà un Consell Municipal del Museu del Càntir

Aquest dilluns el ple municipal de l'Ajuntament d'Argentona va aprovar inicialment la dissolució del Patronat del Museu del Càntir, per tal que aquest servei passi a ser gestionat de manera directa i s'integri totalment a l'organització municipal de l'Ajuntament.

La mesura té com a objectiu la millora i l'optimització dels recursos, i evitar la duplicitat en molts procediments administratius que provoca la fórmula actual de gestió del Museu del Càntir, organisme autònom municipal amb personalitat pròpia depenent de l'Ajuntament.

Amb el pas dels anys, aquesta fòrmula de Patronat, que es va constituir l'any 1984, ha anat perdent agilitat i operativitat, fent cada vegada més necessària una gestió directa que simplifiqui i agilitzi molts dels processos i tràmits administratius.

La integració com a servei municipal motivarà la creació d'un Consell Municipal del Museu del Càntir, del què ja s'ha elaborat un esborrany de reglament de funcionament. Amb aquest canvi de fòrmula, també els treballadors del Museu del Càntir s'assimilaran a la resta del personal municipal de l'Ajuntament d'Argentona.

La previsió és que la dissolució del Patronat del Museu del Càntir i la incorporació com a servei municipal gestionat directament per l'Ajuntament d'Argentona es faci efectiva a 31 de desembre de 2021.

Museu del Càntir d’Argentona,

Museu del Càntir d’Argentona

El Museu

El Museu va ser creat el 1975 per l'Ajuntament d'Argentona, i al novembre de 1984 es crea el Patronat Municipal del Museu del Càntir d'Argentona, com a model de gestió del museu. Durant aquests anys el museu ha evolucionat fins a posicionar-se com un dels millors en la seva especialitat. Actualment és el més visitat del Maresme, juntament amb el Museu de Mataró.

L'any 2000 va abordar una remodelació total, quan es va traslladar a la seva actual ubicació, la Plaça de l'Església.

A més de la programació regular d'exposicions, activitats culturals i pedagògiques, cal destacar projectes com: l'escola de ceràmica - que acaba de celebrar el seu 30è aniversari – que compta amb més de 1.300 alumnes a l'any – 85 dels quals en cursos regulars i molts d'altres en llista d'espera; la Fira internacional de ceràmica Argillà Argentona, la més important de l'estat espanyol en la seva modalitat; i la Festa del Càntir, que ha arribat ja a la seva 71a edició.

El Museu del Càntir mantindrà els serveis i la programació d'activitats que ha anat desenvolupant fins ara. El canvi de gestió ha de permetre la millora administrativa i del funcionament intern del servei, alhora que donar-li un nou impuls a aquest equipament que està al servei de la cultura, l'art i la promoció d'Argentona.

______________________________________________________________________________________

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació de l'Ajuntament d'Argentona.