Desenvolupament de projectes temporals a espais buits o en desús

Killing Architects

Document on s'analitza com finançar i gestionar millor els projectes d’ús temporal en espais desocupats a les ciutats. Segons els autors, aquest tipus de projectes tenen un gran potencial per revitalitzar zones deprimides, oferir bones oportunitats a ciutadans que vulguin participar en projectes artístics comunitaris, o desenvolupar-hi les seves pròpies iniciatives, proporcionar serveis als residents locals i fer dels carrers i places llocs més vius i atractius. Assenyalen, però, que el veritable repte per aquest tipus de projectes és el finançament. L’estudi té per objectiu orientar a totes les parts interessades i agents que hi participen sobre com gestionar i organitzar millor aquestes iniciatives, com localitzar fonts de finançament sostenibles i a llarg termini i, finalment, insta als urbanistes a que les tinguin en compte en les seves estratègies.

El treball inclou, en primer lloc, una sèrie d’entrevistes amb artistes i líders de projectes, propietaris del terrenys, associacions i representants veïnals i responsables municipals, que parlen sobre els avantatges i desavantatges dels projectes d’ús temporals i donen algunes recomanacions per millorar-ne la seva gestió. En segon lloc, s’hi expliquen sis estudis que descriuen com es van iniciar, finançar i executar projectes concrets de ciutats com Rotterdam, Detroit, Nova York o Amsterdam. Finalment, es reprodueixen les aportacions del debat posterior desenvolupat a través de twitter i les primeres conclusions assolides a les diverses sessions de treball.

PDF The business of temporary use

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris