Igualada tindrà una segona sala de cinema a l’Ateneu

Igualada tindrà una segona sala de cinema amb l'objectiu d'arribar als 50.000 espectadors anuals. El cost del projecte és de 200.000 euros, que se sufragarà amb l'herència que ha deixat una particular a l'Ajuntament.

Igualada tindrà una segona sala de cinema a l’Ateneu a partir de final d’any, amb una capacitat per a 47 persones, que se sumarà a la ja existent de 130 localitats. El projecte és fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament i l’entitat Ateneu Igualadí i es finançarà a través d’una donació de 200.000 euros que ha fet una particular al consistori, un import que cobrirà totes les despeses de creació del nou espai. La nova sala tindrà una plaça per a persones amb mobilitat reduïda i, segons l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, disposarà "de totes les prestacions i de tots els avenços tecnològics".

Com el propassat divendres explicava Castells, amb aquest nou espai es volen aconseguir tres objectius: doblar el nombre d’estrenes que es fan a la ciutat; passar dels 30.000 espectadors als 50.000 anuals i atraure públic de fora de la comarca de l’Anoia perquè "vinguin a Igualada a gaudir d’aquest centre comercial a cel obert que tenim". En aquest sentit, Castells valora que el cinema estigui ubicat al centre de la ciutat, i no en un espai comercial allunyat.

Perspectiva lateral de la nova sala de cinema

Perspectiva lateral de la nova sala de cinema de l’Ateneu Igualadí

D’altra banda, la presidenta de l’Ateneu Igualadí, Mireia Claret, va subratllar que des del 2016 -quan es va inaugurar l’Ateneu Cinema.- han aconseguit "crear l’hàbit que la gent vagi al cine", i considera necessària aquesta segona sala per "oferir més diversitat". Ara mateix, diu Claret, "quan hi ha estrenes a la sala gran no tenen cabuda altres projeccions i, per això, ara podrem oferir el doble d’hores de projecció i podrem donar cabuda a un tipus de cinema que no és tan comercial".

"Mentre a tot arreu tanquen sales de cinema, a Igualada som una rara avis i n’obrim", celebra Claret, i afegeix que això és possible perquè "ens ho creiem i cuidem molt el projecte". A més, creu que "vindran molt bons anys per al cine" d’ara en endavant. Claret també detalla que la segona sala s’ubicarà al costat de l’actual i això, segons ella, permetrà "optimitzar" costos, ja que "s’aprofita la feina feta quant a sortides d’emergència i accessos i no incrementarem la despesa de personal".

De fet, tot i patir les conseqüències de la covid-19, l’Ateneu Cinema. se n’ha anat sortint pel fet de ser una sala petita. Claret va dir que actualment els ingressos que ofereix el cinema "són la línia de flotació que ens permet a l’Ateneu seguir estant oberts". Les dades d’espectadors segons la presidenta de l’Ateneu s’han anat incrementant, fins i tot amb la pandèmia. Claret explica que en moltes projeccions esgoten totes les localitats disponibles i, fins i tot, han millorat la capacitat que tenien abans de la pandèmia. "Sí que hem tingut problemes per trobar pel·lícules i estrenes, però això ens ha fet anar a buscar molt cinema independent i europeu i ens ha funcionat molt bé", relata la presidenta de l’entitat.

______________________________________________________________________________________

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació de l'Ajuntament d'Igualada.