La legitimització dels festivals, Avinyó i els... geo-artistes?

L’Observatoire, la revue des politiques culturelles

Els «geo-artistes» a estudi a la revista francesa l’Observatoire, un referent en matèria de polítiques culturals, que dedica un interessant monogràfic a les noves dinàmiques entre els artistes i l’espai públic i el territori, els nous tipus de col·laboracions i les noves situacions amb què s’hi troben la creació i la geografia urbana. El número 48 d’aquesta revista dedica, a més, un apartat especial a la darrera edició del Festival d’Avinyó.

Destaquem també l’article «Les enjeux de la reconnaissance publique des festivals», del sociòleg Emmanuel Wallon, sobre la determinació del rol dels festivals en les polítiques culturals, més enllà de la seva instrumentalització.

A mode de guia, i partint de la necessitat de comptar amb un reconeixement mutu entre les estructures que prenen la iniciativa i aquelles que financen i tutelen els festivals, l’autor fa una proposta de les etapes que tot festival hauria de seguir per aconseguir la legitimació del projecte i obtenir un reconeixement satisfactori, primer de tot, entre els professionals i públics a qui van adreçats.

D’altra banda, el monogràfic dedicat a allò que els autors anomenen «geo-artistes», creuaments entre el món de la creació i la geografia, entre l’artista i el geògraf, protagonistes de tota una sèrie de col·lectius multidisciplinaris que treballen per una producció artística emergent i noves formes d’intervenció in situ a les ciutats, ocupacions temporals com espais d’experiència col·lectiva, turisme experimental i, fins i tot, desenvolupen les possibilitats artístiques del senderisme en actuacions a l’àmbit periurbà. El monogràfic se centra en experiències dutes a terme a França, però que són fàcilment extrapolables a casa nostra.

«L’Observatoire, la revue des politiques culturelles» forma part del nostre catàleg de revistes. Si voleu consultar-ne les novetats, visiteu el nostre compte de Pinterest.


 

HTML L’Observatoire, la revue des politiques culturelles. Nº 48, été 2016.


 

Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris