Lemos, Ronaldo

Ronaldo Lemos (Araquari, 1976) 

Llicenciat i doctorat en dret per la Universitat de Sao Paulo, és Màster de la Facultat de Dret de Harvard i catedràtic de Dret de la Propietat Intel·lectual de la Facultat de Dret de Sao Paulo de la que fou professor de Sociologia del Dret. És membre associat del Center for Information Technology Policy de la Universidad de Princeton. 

És director del Centro de Tecnología y Sociedad de la Escuela de Derecho de la Fundaçäo Getúlio Vargas (FGV) de Rio de Janeiro. També és director de Creative Commons Brasil . Entre les tasques que desenvolupa pel Govern Federal de Brasil esmentar que és un dels quatre membres de la Comissió per al Comerç Electrònic designats pel Ministeri de Justícia de Brasil, treballa per a la implementació del software lliure i desenvolupa tasques al voltant de les polítiques culturals digitals per al Ministeri de Cultura del seu país. 

Lemos fou un dels dos principals creadors del Marc Civil dóna Internet, projecte de llei impulsat pel Ministeri de Justícia brasilera  i coordinat conjuntament amb el Centre de Tecnologia i Sociedade de la FGV, del qual la finalitat de regular la Internet brasilera protegint els drets civils, la privacitat i la neutralitat d ela xarxa. 

Coordina els projectes Cultura Livre i Negocios Abiertos, aquest últim iniciativa internacional que desenvolupa en Brasil, Argentina i Colòmbia. És comissari del TIM Festival, el festival de música més important de Brasil. 

És un dels fundadors de Overmundo, guanyador del Golden Nica a la categoria de “comunitats digitals” concedit per Prix Arts Electronia 2007

És columnista setmanal a Folha de Säo Paulo, i a la revista Trip, aquesta última de tirada mensual. 

És autor dels següents llibres: 

- Comércio Electrônico (2001)

- Conflictos sobre Nomes de Domínio e Outras Questôes Jurídicas da Internet (2003) 

- Direito, Tecnologia e Cultura, FGV Press (2005)

- From legal commons to social commons: Brazil and the cultural industry in the 21st century, Oxford, Centre dor Brazilian Studies (2007) 

- Tecnobrega: o Pará Reinventando o Negócio da Música (2008)   

Interacció 2010, sota el lema Democràcia cultural i transformació social, comptà amb la seva presència a la sesió plenària on presentà la ponència Cultura de lliure accés versus propietat intel.lectual.