El Museu de Ciències Naturals de Barcelona convoca un concurs internacional per renovar la seva direcció

El termini de presentació de sol·licituds està obert fins el 14 de gener de 2022

La nova direcció haurà d’assumir entre altres els reptes de desplegar un nou pla estratègic, posar en marxa el nou Museu Martorell i definir i crear el futur Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona ha convocat un concurs per proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, la plaça de la direcció del Consorci del Museu. Aquesta quedarà vacant amb la jubilació de l'actual directora, Anna Omedes. La presentació de sol·licituds estarà oberta fins al 14 de gener del 2022. Les persones interessades hauran de tenir una titulació de llicenciatura o grau universitari relacionat amb ciència com a requisit principal. El concurs es resoldrà a finals del primer trimestre del 2022. Entre els reptes que assumirà hi ha el de desplegar un nou pla estratègic, posar en marxa el nou Museu Martorell, o definir i crear el futur Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya.

També tindrà l'oportunitat de potenciar l'ús de les noves instal·lacions del Jardí Botànic i treballar en el projecte del nou accés i la millora dels vivers i dels espais públics, així com desenvolupar el projecte de la seu científica del museu. Els interessats hauran de presentar també la documentació dels seus mèrits i el currículum, així com un informe memòria que reflecteixi les línies generals del projecte per al museu per als propers cinc anys. També cal tenir una experiència mínima de cinc anys en la direcció o en posició de rellevància en museus i\/o centres de gestió de patrimoni natural.

El procés selectiu constarà de dues fases. En la primera una comissió d'experts i expertes valorarà els mèrits i competències. En una segona fase, aquesta mateixa comissió realitzarà les entrevistes que cregui pertinents entre els candidates. Aquesta comissió serà l'encarregada de presentar tres propostes raonades de candidatures a una comissió delegada perquè aquesta les valori i proposi un finalista al Consell General, que serà en definitiva qui nomenarà la persona que ocupi la direcció del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

La comissió d'experts estarà formada per Mónica Bello (directora d'ARTS al CERN), Jordi Camí (Parc de Recerca Biomèdica), Mara Dierssen (científica), Francis Duranthon (Museu d'Història Natural de Tolosa), Gonzalo Giribert (Museu de Zoologia Comparada d'Harvard), Andreu Mas-Colell (Barcelona Institute of Science and Technology), Marta Clari (Ajuntament de Barcelona) i Elsa Ibar (Generalitat).

Bases concurs de direcció MCNB

_________________________________________________________________________________________

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació de l'Ajuntament de Barcelona