Valentín Roma seguirà al capdavant de la direcció artística de La Virreina Centre de la Imatge

Roma ja ha dirigit aquest espai els últims quatre anys, i ha consolidat un projecte que s’ha materialitzat en 42 exposicions, 18 projectes d’investigació, 19 publicacions i una gran quantitat de programes públics.

Valentín Roma continuarà al capdavant de la direcció artística de La Virreina Centre de la Imatge els quatre propers anys, amb possibilitat d’un any més de pròrroga. Així ho ha decidit el jurat format per Montserrat Moliner, de la Plataforma d’Artistes Visuals de Catalunya; Manuel Segade, director del Centro de Arte Dos de Mayo; Nuria Enguita, directora de l’Institut Valencià d'Art Modern; Joan Morey, artista i docent; Lis Costa, professora, creadora i gestora cultural, i Cloe Masotta Lijtmaer, professora, crítica cinematogràfica i programadora de cinema per a museus i centres culturals. Aquest jurat ha valorat la proposta de Roma com a “excel·lent, tenint en compte que s'està davant d'un projecte molt sòlid i consistent que aporta una nova visió amb un gran coneixement del sector, molt engrescador, amb plantejaments d'especial interès i molt ben definit”.

L'escriptor i historiador de l'art Valentín Roma

Durant els darrers quatre anys, Valentín Roma ja ha dirigit aquest espai expositiu, ubicat a les Rambles, on ha consolidat un projecte que s’ha materialitzat en 42 exposicions, 18 projectes d’investigació, 19 publicacions i una gran quantitat de programes públics. Una proposta artística que ha aconseguit interpel·lar el públic local fins al punt que durant els darrers sis mesos del 2020, en plena crisi per la covid-19, La Virreina Centre de la Imatge va incrementar les visites més d’un 32% en comparació amb el mateix període del 2019.

Valentín Roma Serrano (Ripollet, 1970) és escriptor, historiador de l’art i doctor en Filosofia per la Universitat de Southampton (Winchester School of Art). Va ser conservador en cap del MACBA entre el 2013 i el 2015 i ha estat director artístic de La Virreina Centre de la Imatge des del 2016 fins al 2020. Ha comissariat exposicions sobre Exit Photography Group, Osvaldo Lamborghini, Muntadas, Paula Rego, Barbara Hammer o August Sander, entre d’altres, i per a museus nacionals i internacionals, des de la Biennal de Venècia fins a la Fundació Tàpies o el Círculo de Bellas Artes. També ha publicat les novel·les El enfermero de Lenin (2017) i Retrato del futbolista adolescente (2019), així com els assaigs Rostros (2011) i Diecinueve apagones y un destello (2020).

___________________________________________________________________________

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació de l'Ajuntament de Barcelona.