Escenari Secret, una experiència per al públic fidel dels teatres municipals

Des del febrer i fins al mes d’abril continuen les sessions especials d’Escenari Secret, als espais escènics municipals dirigides al seu públic més fidel, en una iniciativa promoguda per l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona conjuntament amb els ajuntaments.

Aquest febrer, continuen les sessions especials d'Escenari Secrets espais escenics dirigides al seu public mes fidel, en una iniciativa promoguda per l'Oficina de Difusició Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona juntament amb els ajuntaments. La temporada va arrencar el passat setembre amb la participació dels teatres municipals de Sant Pere de Ribes al Garraf, Premià de Mar al Maresme, Centelles a Osona, Vallromanes al Vallès Oriental i de Matadepera i Sant Cugat al Vallès Occidental, aquest últim celebrant el trentè aniversari del Teatre Auditori.

Les sessions consisteixen en diferents actuacions sorpresa en diversos espais desconeguts pels assistents fins al moment de la representació. El programa combina teatre, música, dansa i muntatges de noves tendències concebuts per a grups reduïts d’espectadors, tot oferint-los una experiència artística personalitzada i de proximitat. Les properes sessions es faran el 24 de febrer a Tona, el 13 d’abril a Vic, dins del cicle ‘En veu de dona’, el 19 d’abril a Roda de Ter, per la presentació del Festival Encanta, i finalment el 20 d’abril a Argentona. L'accés és gratuït per inscripció prèvia a través dels canals municipals.

Proposta innovadora

Escenari Secret vol destacar la importància del públic i la seva participació com a ànima dels espais escènics i culturals dels municipis. Des de l’any 2016, la Diputació de Barcelona ofereix als ajuntaments aquesta experiència artística com una oportunitat per dinamitzar els públics i ampliar el coneixement i la relació amb els espectadors dels teatres municipals.

Amb aquesta iniciativa, a més de reivindicar espais no habituals del municipi per a la difusió artística, es donen a conèixer formats escènics i musicals fora de la programació regular de la temporada.

Més informació sobre el programa Escenari Secret de la Diputació de Barcelona en aquest enllaç.

_____________________________________________________________________

Article de Beatriu Sanchís i publicat a El Diari de la Diba  el 13 de febrer de 2024