Pel dret a l’educació artística i cultural

Observatoire des politiques culturelles

Les relacions de cooperació actuals entre els estats francès i alemany, tenen el seu origen en la voluntat de cosir les ferides de la II Guerra Mundial a partir de la Declaració Schuman, i el Tractat de l’Elisi, que són llavor de la Unió Europea. L’evolució que ha fet aquesta relació entre França i Alemanya és que, més enllà de la perspectiva econòmica, ha anat guanyant terreny en la cooperació social i cultural entre els dos estats. En són exemples els programes de l’Alt Consell Cultural Franco-Alemany (HCCFA),  l’Oficina Franco-Alemanya per la Joventut (OFAJ), el Fons Cultural Franco-Alemany (FCFA) o el canal cultural ARTE.

Amb la publicació de ‘Pour un droit à l’éducation artistique et culturelle: plaidoyer franco-allemand’, l’educació i la cultura és presenten com a eixos necessàriament transversals entre les cultures franceses i alemanyes. D’entrada ens contextualitza a través de diàlegs i anàlisis que mostren quines són les polítiques actuals en matèria educativa i cultural d’ambdós països.

Es presenten més d’una vintena de projectes i actors d’aquesta cooperació franco-alemanya, amb programes que aborden la interculturalitat, l’educació i mediació artística, la interdisciplinarietat i la intergeneracionalitat. La intenció d’aquest recull de projectes, a més d’esdevenir un mostrari d’iniciatives, és projectar el possible futur de la cooperació entre Alemanya i França. D’entre les propostes, destaca la promoció de les eines digitals, el treball dels artistes en l’educació, fomentar la interculturalitat, i finalment treballar per unes polítiques educatives i culturals que permetin ampliar els drets a l’educació artística a partir de la cooperació amb la resta de països de la Unió Europea. De tot plegat en parlarem a Interacció 18.



Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació



Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris