La Fira Mediterrània impulsa l'Obrador d'arrel, un laboratori de creació per donar suport als artistes

A l'espera de com evoluciona la pandèmia, el certamen assegura que intentarà realitzar el màxim d'activitats presencials. A la recerca de complicitats i mercat, les propostes artístiques també comptaran amb el suport de vint-i-tres entitats, empreses i institucions en la coproducció.

La Fira Mediterrània de Manresa comptarà aquest 2021 amb el seu primer Obrador d'arrel. Així ho ha anunciat el seu director artístic, Jordi Fosas, durant l'avançament de les novetats de la 24a edició, que se celebrarà del 14 al 17 d'octubre. L'Obrador d'arrel pretén ser una continuïtat a 'l'engròs' dels laboratoris de creació de la Fira, donant suport -amb la complicitat d'altres col·laboradors- als artistes que exploren nous camins a partir de l'arrel i la cultura popular. Aquest 2021 comptarà amb 14 propostes artístiques. La Fira, ha afegit Fosas, confia a poder iniciar aquesta edició "una transició" cap a la normalitat, amb el màxim d'activitats presencials. "Veig difícil, però, els espectacles multitudinaris", ha reconegut.

L'obrador de l'empresa manresana centenària Moisacs Martí ha estat l'indret triat per la Fira Mediterrània per donar a conèixer el nou programa de suport a la creació; l'Obrador d'arrel. Segons ha manifestat el director artístic, Jordi Fosas, neix amb la voluntat de ser un espai d'experimentació i suport als artistes que treballen l'arrel des d'una vessant contemporània. Alhora buscar crear xarxa amb altres festival, equipaments, fires i espais d’arreu del país amb l’objectiu d’establir i articular circuit i per obrir al mercat aquestes propostes. Per aquesta raó, els projectes estaran coproduïts amb altres entitats, empreses i institucions. Amb confirmacions fins a data d’avui, es tracta de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, l’Ajuntament de Tarragona, l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, La Marfà – Centre de Creació Musical, Olot Cultura, el Tradicionàrius, Transversal – Xarxa d’activitats culturals, L’Auditori de Barcelona, Amb so de cobla, el Festival De Llegendes, l’Ajuntament de Girona – Ajuts Girona Kreas, SEED Music, FiraTàrrega, el Festival TNT Terrassa Noves Tendències, l’Antic Teatre, José y sus hermanas, el Mercat de les Flors, l’Ésdansa, el Ballet National de Marseille, el Dansàneu, El Graner, el Centre de creació de dansa i arts vives, l’(a)phònica i el Càntut.

L'Esbart Ciutat Comtal participa en un dels projectes de l'Obrador d'arrel  | Jordi Álvarez

El primer Obrador d'arrel comptarà amb 14 propostes artístiques, que s'estrenaran en l'edició d'aquest 2021 i cinc propostes de l’àmbit de l’associacionisme de cultura popular que ja s’estan treballant i que s’estrenaran el 2022. Segons ha recalcat Fosas, la voluntat és que la 24a edició sigui una "transició" cap a la normalitat, després que l'edició de 2020 hagués d'apostar pel format virtual per la pandèmia. "Volem recuperar el màxim d'espais possibles, Veiem la llum, però està clar que estem treballant sota la premissa de la flexibilitat i farem tot el que es pugui", ha assegurat, tot reconeixen, però, que els actes "multitudinaris" pràcticament estan descartats. No obstant això, ha avançat que dues de les eines que van néixer el 2020 i que van tenir una molt bona rebuda, la llotja virtual i la plataforma de reunions ràpides virtuals "tindran continuïtat" en aquesta edició.

______________________________________________________________________________________

La informació procedeix de les webs i canals de comunicació de firamediterrania.cat