Patrimoni cultural en acció! Descobriu les 32 bones pràctiques locals i regionals

Cultural Heritage in Action! és un pla de formació finançat per la Unió Europea i el Creative Europe Programme dut a terme per EUROCITIES en associació amb KEA, ERRIN, Europa Nostra i l’Architects’ Council of Europe. Es tracta d’un programa d’aprenentatge entre iguals que permet a les ciutats i regions reforçar les seves polítiques i iniciatives sobre el patrimoni cultural, desenvolupar solucions innovadores per preservar els béns del patrimoni cultural i fomentar l’intercanvi.

El programa es centra en tres aspectes clau:

• Governança participativa del patrimoni cultural.
  • Reutilització adaptativa dels edificis patrimonials.
  • Qualitat de les intervencions en el patrimoni cultural.

Actualment, s’han identificat 32 bones pràctiques en ciutats, regions i àrees urbanes i rurals de la Unió Europea. Es tracta de polítiques, projectes, esdeveniments o estructures organitzatives desenvolupes per les autoritats locals i regionals.

Què tenen en comú?

• Són innovadores.

• Poden servir de font d’inspiració per a altres ciutats i regions.

• Tenen un impacte real.

Una dels projectes seleccionats és "De Domus dei a Domus Populi', a Cantabria, i ha consistit en l’adaptació d’una església amb 1000 anys d’història en un centre cultural.

Imatge del projecte 'De Domus dei a Domus Populi', Cantabria.

Llegeix aquí les 32 bones pràctiques

Contacte: julie.herve@eurocities.eu