Àngels Ponsa, nova consellera de Cultura

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha nomenat Àngels Ponsa i Roca com a nova consellera de Cultura.

El juny de 2018 Àngels Ponsa va assumir la Direcció General de Cooperació Cultural, un any després remodelada com a Direcció General de Creació, Acció Territorial i Biblioteques. Anteriorment havia estat coordinadora de l’àrea d’atenció a les persones de la Diputació de Barcelona en dues etapes des de 2016.   Ponsa va ser diputada al Parlament en les tres anteriors legislatures, les dues primeres per CiU i la darrera per Junts pel Sí. En la segona va ser portaveu de Convergència en la Comissió de Cultura i Llengua (2013-2015).

També va ser cap del servei de participació de l’Associació Catalana de Municipis, membre de la Comissió Mixta de Cultura, del Consell Social de la Llengua Catalana, del Consell Escolar de l’Esport, de la Junta de Museus de Catalunya i del Consell Català de l’Esport (2003-2007).

En l’àmbit municipal, Àngels Ponsa va ser tinent d’alcalde-regidora de Serveis a la Persona de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (Benestar Social, Igualtat, Joventut, Salut, Cultura, Educació i Esports) (1995-2003).

A més, va ser presidenta de la Comissió de Cultura de l’Associació Catalana de Municipis (2000-2003) i presidenta del Consell del Centre de Normalització Lingüística del Vallès Occidental III (1999-2003).

Àngels Ponsa és membre d'Interació des del 6 de març de 2015.