Espanya: la cultura en temps de crisi
Un informe coordinat per Enrique Bustamante per a l’Observatorio de Cultura y Comunicación de la Fundación Alternativas analitza l’impacte de la crisi econòmica en el sistema cultural espanyol.
L’informe España: la cultura en tiempos de crisis. Fuentes financieras y políticas públicas, coordinat per Enrique Bustamante, analitza els efectes de la crisi econòmica iniciada el 2008 sobre el sistema cultural espanyol i sobre les seves fonts de finançament.
L’estudi mostra un deteriorament generalitzat de les polítiques culturals en tots els nivells de govern (administració central, comunitats autònomes i municipis) amb reduccions de recursos públics, canvis fiscals i debilitament de les polítiques de suport al sector.
El treball també analitza la caiguda del consum cultural i els efectes de la crisi en les indústries culturals, tot situant aquests canvis en un context més ampli de transformació tecnològica i digital del sector cultural.
El document ofereix una panoràmica útil per entendre com la crisi econòmica va reconfigurar el sistema cultural espanyol i quins reptes va plantejar per a les polítiques culturals en la dècada posterior.
Idea central
La crisi econòmica va provocar un deteriorament profund del sistema cultural espanyol en termes de finançament, consum i polítiques públiques.
Accés
PDF España: La cultura en tiempos de crisis. Fuentes financieras y políticas públicas
- Interacció's blog
- 3235 reads




