Economia della cultura [2]Anno XXIII, 2013, n.2
Ja podeu consultar l’interessant monogràfic sobre els finançament de les organitzacions culturals i creatives no lucratives i la promoció dels joves emprenedors culturals a Itàlia publicat a l’últim número de la revista «Economia della cultura». Diversos autors analitzen els incentius de les fundacions bancàries italianes per a les iniciatives i empreses promogudes per joves en els àmbits del patrimoni i el turisme cultural; s’hi destaca la flexibilitat i creativitat d’aquest tipus d’empreses i iniciatives però s’alerta de les seves debilitats en termes organitzatius, de la seva fragilitat financera i d’un alt risc de fallida financera; s’hi apunten alguns arguments per justificar els ajuts públics als joves emprenedors, i s’hi remarca el paper de les organitzacions i cooperatives culturals independents en la configuració d’una xarxa dinàmica al llarg de tot el territori italià que lluita contra els efectes negatius de la crisi econòmica i fomenta la creativitat social a través de la cooperació comunitària, la racionalització dels recursos i l’ús de les tecnologies.
Altres articles fan referència als beneficis del crowdsourcing i del crowdfunding i a l’impacte d’aquestes fórmules en la producció cultural i creativa a Itàlia, però s’hi alerta també dels riscos que han d’assumir els inversors a l’hora d’invertir en projectes molt inestables, així com del perill d’explotació i del treball no remunerat per als treballadors. Tanca el monogràfic un article sobre les polítiques del Regne Unit per a la promoció del talent i la emprenedoria dels joves, la innovació i el canvi en el sector creatiu. L’autor assenyala que aquestes estratègies han aconseguit reduir les barreres burocràtiques i les càrregues fiscals i han situat al sector cultural britànic en una posició líder en beneficis econòmics i innovació a escala mundial. A la secció ‘Argomenti’ s’hi assenyalen alguns factors que influeixen la intensitat de l’assistència als museus i s’hi presenta un marc conceptual i metodològic per analitzar els impactes territorials dels esdeveniments culturals.
Economia della cultura Anno XXIII, 2013, n.2 [3]
Sumari
Le fondazioni bancarie e il sostegno all'impresa non profit culturale giovanile [4]Andrea Rebaglio
Le imprese culturali non profit giovanili: nuove evidenze [5]Alessandro F. Leon
Generazione terzo millennio: i centri indipendenti di produzione culturale [6]Luigi RatclifLuca Castelli
Imprese creative e culturali: nuove forme di sostegno nel Regno Unito [7]Alberto Masetti-Zanetti
Crowdsourcing e crowdfunding: la folla che finanzia la cultura [8]Annalisa Cicerchia
Il valore sociale delle imprese culturali non-profit giovanili [9]Alessandro F. Leon
Argomenti
Evaluating the demand for cultural goods: just income and tastes do matter? [10] Marta Meleddu, Manuela Pulina, Maria Gabriela Ladu
L'evento culturale come fonte di creatività e attrattività del territorio [11]Edina Soldo, Olivier Keramidas, Charlène Arnaud
Recordeu que podeu consultar la revista presencialment al Centre d’Informació i Documentació [12]. Per fer peticions d’articles escriviu un missatge privat al Centre [13]
Inicia sessió [14] o registra’t [15] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://www.rivisteweb.it/issn/1122-7885/
[3] http://www.rivisteweb.it/issn/1122-7885/issue/6215
[4] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74576
[5] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74577
[6] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74578
[7] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74579
[8] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74580
[9] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74581
[10] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74582
[11] http://www.rivisteweb.it/doi/10.1446/74583
[12] http://cercles.diba.cat
[13] https://interaccio.diba.cat/members/centre-dinformacio-documentacio
[14] https://interaccio.diba.cat/
[15] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[16] https://interaccio.diba.cat/node/4612