El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport ha presentat aquest estudi elaborat per l’empresa ARTImetria per la Subdirección General de Museos Estatales, sobre la percepció que els ciutadans tenen sobre els museus i les barreres psicològiques que els dificulten la seva assistència. S’hi analitza què n’opinen, com els veuen, com o amb qui planifiquen la visita o què n’esperen obtenir. Es tracta d’una informació valuosa que permetrà als museus canviar les seves estratègies de comunicació per intentar atreure els públics potencials i fidelitzar els actuals.
Les principals conclusions de l’informe assenyalen que en referència a:
Pel que fa als suggeriments per incrementar les visites als museus, l’informe revela que els no visitants manifesten diversitat d’opinions respecte a l’efectivitat d’incrementar la promoció. En general, consideren que la publicitat és poc dinàmica i massa centrada en la marca. Els visitants, en canvi, reclamen més promoció. Tant visitants com no visitants coincideixen en la necessitat que els museus els comuniquin els beneficis que obtindran de la visita.
PDF Conociendo a todos los públicos. ¿Qué imágenes se asocian a los museos? [2]
Inicia sessió [3] o registra’t [4] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E130083.pdf
[3] https://interaccio.diba.cat/
[4] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[5] https://interaccio.diba.cat/node/3869