Les empreses i organitzacions de tot tipus comencen a adonar-se del valor de les intervencions artístiques més enllà de la imatge de marca i de la comunicació, així com del paper que poden jugar els artistes i creadors en el desenvolupament de nous mètodes i processos de treball, en el foment de la creativitat i la motivació dels treballadors, en la gestió del canvi i en la millora de l’entorn laboral. Aquesta és una de les principals conclusions d’un dels dos informes finals del projecte europeu Creative Clash [2], que des de 2009 treballa per promoure el concepte d’intervenció artística dins les organitzacions i desplegar el seu potencial com a vehicle de desenvolupament i innovació.
Es tracta de dos diagnòstics que analitzen, d’una banda, els productors d’intervencions artístiques a Europa, els tipus d’intervencions que desenvolupen i les organitzacions on intervenen i, de l’altra, els ajuts existents i com millorar-los. En el primer, «Artists in organisations - mapping of European producers of artistic interventions in organisations», elaborat per Anna Grzelec i Tiago Prata, es defineix el concepte d’intervenció artística i s’analitzen dades quantitatives i qualitatives obtingudes a partir d’enquestes i entrevistes realitzades a 41 productors actius d’intervencions artístiques a Europa. Se’ls pregunta quin tipus d’intervencions realitzen, amb quins objectius, la durada, com seleccionen i retribueixen els artistes, en quin tipus d’organitzacions intervenen, de quins sectors, les raons per les quals trien les seves intervencions, a quin segment d’audiència es dirigeixen i dades quantitatives sobre el nombre de clients i produccions realitzades.
En el segon, «Support-schemes for artistic interventions in Europe - a mapping and policy recommendations», elaborat per Anna Vondracek, s’analitzen els suports existents per a les intervencions artístiques. L’objectiu és proporcionar una guia als polítics i professionals (organitzacions intermediàries, artistes i empreses) per a l’avaluació dels instruments de suport existents, així com per a l’adaptació i establiment de mecanismes de suport més adequats. Es basa en enquestes i entrevistes als principals productors i representants d’administracions públiques, agents privats i professionals vinculats a l’àmbit de la intervenció artística a Suècia, Espanya, Frància, Bèlgica, Regne Unit, Països Baixos, Portugal, Finlàndia, Polònia i Itàlia.
Aquests segon informe realitza les recomanacions següents:
PDF Artists in organisations - mapping of European producers of artistic interventions in organisations [3]
PDF Support-schemes for artistic interventions in Europe - a mapping and policy recommendations [4]
Inicia sessió [5] o registra’t [6] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://www.creativeclash.eu/
[3] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E130148.pdf
[4] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E130149.pdf
[5] https://interaccio.diba.cat/
[6] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[7] https://interaccio.diba.cat/node/4119