Tino Carreño Morales [2] ׀ Ros Roca Group i FiraTàrrega [3]
Estudi que analitza la gestió dels festivals artístics en un context de crisi econòmica i pressupostària. Els objectius generals de la investigació són estudiar les principals estratègies de gestió dels festivals (tipològiques, financeres i de recursos humans) i examinar els efectes de la recessió econòmica i pressupostària després del període d’expansió que el va precedir. Carreño es fixa en festivals d’arts escèniques, música i audiovisual de l’Estat espanyol i Catalunya.
El treball gira al voltant de quatre eixos: la caracterització dels models de gestió dels festivals, les estratègies de finançament, les estratègies de gestió dels recursos humans i l’impacte de la recessió durant el període 2008-2013. La corroboració de les hipòtesis que planteja l’autor es realitza a partir de les dades obtingudes a partir de tres treballs de camp. El comportament dels festivals i les estratègies generals i financeres s’analitza a partir d’un estudi sobre els festivals d’arts escèniques i música del territori espanyol. La gestió dels recursos humans s’estudia a partir d’un qüestionari dirigit als festivals d’arts escèniques, audiovisuals i musicals del territori català. Per observar els efectes de la recessió econòmica s’examinen les dades obtingudes al primer estudi dels anys 2008 i 2011 i les dades proporcionades per aquests mateixos festivals l’any 2012.
El treball ha estat guanyador del Premi Ramon Roca Boncompte 2014 d’estudis de gestió cultural convocat per Ros Roca Group i FiraTàrrega.
Inicia sessió [5] o registra’t [6] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] https://interaccio.diba.cat/members/carrenomt
[3] http://www.firatarrega.cat/
[4] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E140113.pdf
[5] https://interaccio.diba.cat/
[6] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[7] https://interaccio.diba.cat/node/5071