
Una entrevista a Jesús Navarro, director del Museu Jaume Morera de Lleida, reflexiona sobre els reptes dels museus i el paper dels equipaments culturals en el territori.
L’entrevista recull les reflexions de Jesús Navarro, director del Museu Jaume Morera de Lleida, sobre els reptes actuals dels museus i el futur d’aquest equipament cultural. Navarro defensa que els museus han d’adaptar-se a contextos amb recursos limitats i planteja la necessitat de repensar les estratègies de gestió i programació, prioritzant projectes sostenibles i amb impacte cultural.
L’entrevista també destaca el paper dels museus distribuïts pel territori, que sovint desenvolupen programacions d’alt interès a escala local i amb una relació més directa amb la comunitat.
El diàleg contribueix al debat sobre la funció dels museus en les polítiques culturals contemporànies i sobre la necessitat d’enfortir els equipaments culturals més enllà dels grans centres urbans.

Jesús Navarro, directo del Museu Morera de Lleida
"En els darrers anys, s’ha demostrat que hi ha programacions de museus dispersos pel territori d’un alt interès (només cal veure els exemples de Girona, Vic, Cerdanyola, Vilanova o Reus, i n’hi ha molts més), i a una escala diria que més humana i propera."
Jesús Navarro, director del Museu Jaume Morera de Lleida. «Els museus hem de fer menys amb més, i no al revés» (2020, setembre 28) / Entrevistat per Maria Palau. El Punt Avui [2]. Llegeix tota l’entrevista aquí [3]
Idea central
Els museus territorials poden desenvolupar projectes culturals rellevants si treballen amb proximitat, especialització i arrelament al territori.
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://www.elpuntavui.cat/
[3] https://www.elpuntavui.cat/cultura/article/19-cultura/1854668-els-museus-hem-de-fer-menys-amb-mes-i-no-al-reves.html
[4] https://interaccio.diba.cat/node/8332