Digital R&D Fund for the Arts [2]
Guia que proporciona a les organitzacions culturals pautes, consells i recursos per millorar el desenvolupament dels seus productes digitals en l’àmbit artístic i cultural, ja sigui per crear-ne de nous o per millorar els ja existents. El document parteix de quatre preguntes bàsiques: ‘Why’ (Per què), ‘Who’ (Qui i per a qui); ‘What’ (Què) i ‘How’ (Com) desenvolupar un producte cultural i proporciona explicacions, plantilles i documents de referència per guiar els professionals en el disseny, implementació i avaluació i al llarg de tot el cicle de vida d’un producte cultural.
Cal tenir present en tot moment el cicle de vida global del producte i tenir clara la seva finalitat, si es tracta d’una resposta a una nova oportunitat, sí es vol resoldre un problema o si es fa per experimentar amb noves eines.
El manual remarca també alguns aspectes importants a tenir en compte a l’hora de desenvolupar productes digitals culturals:
Aquest manual es basa en aportacions d’experts en la matèria i en l’experiència dels projectes finançats pel Digital R&D Fund for the Arts, que ha donat suport a 52 organitzacions a incorporar les tecnologies digitals en els seus productes i serveis per tal d’arribar a més públics o augmentar la fidelització amb els ja existents. El Digital R&D Fund for the Arts és una col·laboració entre l’Arts Council England [3], l’Arts and Humanities Research Council [4] i el Nesta [5].
PDF Making digital work: digital toolkit for arts and culture [6]
Inicia sessió [7] o registra’t [8] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://artsdigitalrnd.org.uk/
[3] http://www.artscouncil.org.uk/
[4] http://www.ahrc.ac.uk/
[5] http://www.nesta.org.uk/
[6] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E150203.pdf
[7] https://interaccio.diba.cat/
[8] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[9] https://interaccio.diba.cat/node/5963