El Servei de Convivència, Diversitat i Participació Ciutadana [2] de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de la Gerència de Serveis de Biblioteques [3], ha publicat un document que identifica les principals fases, agents i condicionants del procés que han de considerar els responsables de biblioteques que vulguin incorporar la participació ciutadana en la creació i millora del seu equipament.
La present col·laboració entre diferents àrees de la Diputació de Barcelona respon a la voluntat de la corporació d’implementar processos de participació ciutadana en l’elaboració, la prestació i l’avaluació de les polítiques públiques per millorar l’adaptació dels serveis públics a la realitat concreta del territori i potenciar el desenvolupament local.
La biblioteca pública és un servei de proximitat que cal pensar responent a la diversitat de necessitats i interessos existents a la comunitat. A més, incorporant la participació ciutadana les biblioteques públiques poden reforçar el vincle amb la seva comunitat i esdevenir agents actius en la millora dels serveis, les polítiques públiques i, en definitiva, la qualitat democràtica de les nostres societats
PDF La Participació Ciutadana en la creació i/o millora de les biblioteques públiques [4]
Font: Gabinet de Premsa i Comunicació [5]. Diputació de Barcelona
Inicieu sessió [6]o registreu-vos [7]per a enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] https://www.diba.cat/web/directori/servei-de-convivencia-diversitat-i-participacio-ciutadana
[3] https://www.diba.cat/web/directori/gerencia-de-serveis-de-biblioteques
[4] https://interaccio.diba.cat/sites/interaccio.diba.cat/files/quadern_participacio_biblioteques.pdf
[5] http://www.diba.cat/web/directori/gabinet-de-premsa-i-comunicacio
[6] https://interaccio.diba.cat/
[7] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[8] https://interaccio.diba.cat/node/7442