A. Filippoupoliti [2] | MuseumsEtc [3]
«Science Exhibitions» es tracta d’una obra composada per dos volums que inclou reflexions teòriques i casos pràctics per millorar la divulgació de la ciència entre el gran públic a través de mitjans nous i tradicionals. L’objectiu és proporcionar experiències d’èxit en la concepció, disseny, comunicació i avaluació d’exposicions de divulgació científica, activitats educatives i recursos d’aprenentatge.
En l’obra, s’hi plantegen qüestions clau que han de superar els museus a l’hora d’explicar la ciència, com què cal tenir en compte a l’hora de transformar els fets científics en exposicions o com aquestes poden esdevenir una eina més efectiva a l’hora de narrar la ciència.
Cada volum inclou una vintena d’assaigs d’experts de diverses disciplines (historiadors de la ciència i de l’art, sociòlegs, arquitectes, museòlegs i artistes) procedents d’arreu del món, com Austràlia, Brasil, França, Alemanya, Singapur, Nova Zelanda, Regne Unit, Canadà, Grècia, Itàlia, Portugal i Mèxic.
El primer volum, titulat «Curation and design [4]», se centra en els aspectes relacionats amb el comissariat de les exposicions i incideix en examinar el potencial i els límits de les exhibicions tridimensionals com a instrument de divulgació del coneixement científic. Les contribucions es divideixen en cinc apartats que aborden els temes següents: l’exhibició de la ciència des d’una perspectiva històrica, com comunicar visualment els descobriments científics, com convertir l’exposició en un laboratori de recerca, la interrelació entre art i ciència i, finalment, aspectes relacionats amb el disseny d’exposicions, la interactivitat i la experiència dels visitants.
El segon volum, «Communication and evaluation [5]», inclou contribucions que fan referència als aspectes pràctics que envolten la creació d’una exposició així com a la seva avaluació. Els casos pràctics inclosos il·lustren exposicions de matemàtiques, física, medicina, nanotecnologia, ciències naturals, biologia i paleontologia, enginyeria o tecnologia de xarxes. Les contribucions d’aquest volum s’agrupen en tres apartats: com involucrar als nous públics; com definir, crear i comunicar una exposició científica; i estratègies i tècniques d’avaluació.
L’obra ha estat editada per Anastasia Filippoupoliti [2], historiadora de la ciència, museòloga i professora d’educació museística a la Democritus University of Thace (Grècia).
Podeu consultar aquests llibres [6] al Centre d’Informació i Documentació [7]
Inicieu sessió [8]o registreu-vos [9]per a enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] https://duth.academia.edu/AnastasiaFilippoupoliti
[3] http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-search.pl?q=pb:Museumsetc,
[4] http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=44829
[5] http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=44828
[6] http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-search.pl?q=an:%222960%22
[7] http://www.diba.cat/web/cerc/cidoc
[8] https://interaccio.diba.cat/
[9] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[10] https://interaccio.diba.cat/node/4222