Jesús Prieto Sacristán [2] | Boletín Económico de ICE [3]
L’article vol ser una reflexió sobre l’estat del sector cinematogràfic i televisiu espanyol i de com les exportacions de béns i serveis d’obres d’aquest àmbit poden esdevenir quelcom estratègiques per tal de garantir la supervivència del sector l'audiovisual espanyol.
Tot i que la diversitat de fons estadístiques utilitzades a l’article mostra unes dades econòmiques amb les que cal anar amb certa prudència, és fefaent la xifra de negoci que genera la venta internacional de cine i televisió (espanyol). Un bon exemple pot trobar-se en les dades aportades per FAPAE [4]: prenen el període 2003-2012 com a referencia, les exportacions de cinema i televisió han augmentat en prop d’un 15%, generant un total de 94 milions d’euros en guanys. Un augment propiciat en gran mesura pel major pes del sector televisiu (les vendes han augmentat en un 51,7% en el període)
L’autor apunta a seguir invertint en aquesta tendència que sembla dibuixar-se. La globalització de continguts, els canvi d’hàbits de consum, la crisi econòmica,... entre molts altres factors han impactat dràsticament en el sector de l’audiovisual i la venta internacional pot ser una estratègia que ajudi a equilibrar la balança.
PDF El impacto internacional de la industria cinematográfica y audiovisual española [5]
Inicia sessió [6] o registra’t [7] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://www.iberoamericanfilmbonds.es/quienes-somos/
[3] http://www.revistasice.com/ca-ES/Pagines/default.aspx
[4] http://www.fapae.es/
[5] http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E150223.pdf
[6] https://interaccio.diba.cat/
[7] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[8] https://interaccio.diba.cat/node/6036