Gary Granville [2](ed.) ׀ Intellect [3]
La retòrica que, en aquests moments domina en la política educativa respon a un discurs crític enganyós que emmascara una orientació política i un model educatiu orientat al servei de l’economia. Aquesta és una de les principals conclusions d’aquest llibre que analitza els debats que envolten la situació actual de l’educació artística reglada i no reglada. L’obra inclou assaigs teòrics i experiències pràctiques que analitzen les oportunitats, els problemes i els reptes de l’educació artística en tots els nivells educatius així com en les d’institucions culturals i en les comunitats a les que serveixen. Tot i que s’hi estudia en profunditat el cas concret d’Irlanda, el llibre aborda el tema des de una àmplia perspectiva internacional.
«Art education and contemporary culture: Irish experiences, international perspectives [4]» analitza els discursos i corrents molt centrats en la relació entre creativitat, innovació i empresa, que orienten l’educació artística en aquests moments.
Així mateix, molts dels autors critiquen que els models educatius actuals es basen en currículums formatius i programes definits només per objectius d’aprenentatge i jerarquies de cursos o nivells que equiparen els resultats i les qualificacions assolides amb l’aprenentage. També critiquen a molts docents per no haver plantat cara o, al menys, qüestionat aquestes noves ortodòxies. Finalment, perceben una gran bretxa entre les pràctiques artístiques contemporànies reals i els currículums formatius a les escoles convencionals d’art i disseny pel fet que les qualitats i aptituds que es valoren a les escoles no es corresponen a les que valoren els artistes i dissenyadors.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació [5]
Inicia sessió [6] o registra’t [7] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://www.ncad.ie/research-people/view/gary-granville
[3] http://www.intellectbooks.co.uk/
[4] http://cercles.vtlseurope.com:8098/lib/item?id=chamo:11050&theme=CERC
[5] http://cercles.diba.cat
[6] https://interaccio.diba.cat/
[7] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[8] https://interaccio.diba.cat/node/5040