El periodista Robert Levine [2] replanteja en aquest llibre el debat sobre propietat intel·lectual i alerta que les grans empreses digitals que promouen la supressió dels drets d’autor i la gratuïtat a internet estan destruint el negoci de la cultura en favor dels seus propis interessos.
Levine considera que el conflicte no és entre el públic consumidor i les empreses proveïdores de continguts, sinó entre aquestes empreses i les empreses tecnològiques.. Posa com a exemple que moltes d’aquestes empreses que defensen que els continguts han de ser gratuïts a la xarxa, cobren de Google, a qui interessa la distribució gratuïta de continguts perquè així augmenta el tràfic a la xarxa i, en conseqüència, els seus ingressos publicitaris. Denuncia que grans corporacions com Apple, Amazon i empreses de capital risc de Silicon Valley basen el seu model de negoci en oferir uns continguts pels qual no paguen o venen molt per sota del seu preu de cost. Les acusa de paràsites i d’enfonsar el negoci de les empreses productores de continguts i dels seus autors.
Levine reclama una fórmula perquè els creadors de continguts puguin veure remunerat el seu treball i considera imprescindible una modificació dels drets d’autor ja que actualment no protegeixen els productes culturals. El fet que les pel·lícules i la música estiguin disponibles en webs d’intercanvis d’arxius, inclús abans de la seva estrena, provoca que les empreses tinguin poc marge per negociar les condicions financeres amb les distribuïdores i es vegin obligades a quasi regalar els seus productes.
L’autor també proporciona a «Parásitos. Cómo los oportunistas digitales están destruyendo el negocio de la cultura [3]» una visió de “com el negoci de la cultura pot contraatacar”. Recolza el model europeu que històricament ha donat suport al món de la cultura i que en aquests moments adopta una actitud més combativa contra la pirateria i recolza les distribuïdores legals.
Levine opina també que perillen els continguts de qualitat si els particulars o empreses no poden dedicar-se a crear-los per manca de retribució, i que la xarxa ho acabarà patint, atès que s’ha construït al voltant del contingut professional.
Internet ofrece muchas formas baratas de promocionar música, desde Myspace a Twitter. El problema es que esas plataformas están tan llenas de músicos que es difícil destacar entre la multitud, y más difícil todavía convertir a un seguidor online en fan de toda una carrera musical.
Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació [4]
Inicia sessió [5] o registra’t [6] per enviar comentaris
Enllaços:
[1] https://interaccio.diba.cat/members/interaccio
[2] http://freeridethebook.wordpress.com/
[3] http://cercles.vtlseurope.com:8098/lib/item?id=chamo:10729&theme=CERC
[4] http://cercles.diba.cat
[5] https://interaccio.diba.cat/
[6] https://interaccio.diba.cat/form/alta-comunitat
[7] https://interaccio.diba.cat/node/3630