L'art de dur mascareta

Sembla ser que el complement d’aquest estiu no serà -només- les xancletes o el banyador. Sota un sol de justícia a ple estiu i encara que sigui de camí a la platja, caldrà tapar-nos boca i nas sota la mascareta. Hi ha lloc per a poques excepcions. La duen treballadors durant llargs torns de feina, tothom al transport, a qualsevol equipament i als espais públics; i molt especialment -per allò de donar exemple- els personatges públics, encara que sigui per imatge. És precisament aquesta imatge amb un gran poder de convicció i representació del moment actual que molt ràpidament ha provocat que artistes i grafiteres d’arreu del món, plasmin als murs i a la xarxa aquest complement que en pocs mesos ha arribat a formar part de la nostra vida quotidiana

Clàssics revisats per dy.rt i designneeds

kekekorvalan

@eme_freethinker

Wachata

L'imaginari de l'estiu 2020

Tatsuya Tanaka

Max Siedentopf

Durant aquests mesos hi ha hagut múltiples intervencions a moltíssimes estatues d'arreu del món que anaven apareixent amb la mascareta posada (o imposada) en ple confinament. Destaquem aquest cap de Peter Agoos, però en trobareu moltes més en aquest article d'Insider: "People are putting face masks on statues across the world to promote social distancing"

Peter Agoos

També la cultura popular a través de les falles de València, que va coincidir amb l'inici de la pandèmia i el confinament, van vestir la falla municipal amb una gran mascareta.

"Açò també passarà" la falla municipal de València 2020.

Escif amb Manolo Martín i José Ramón Espuig.

Tornant als murs i més a prop de casa nostra han aparegut els stencils de TVBoy, reflectint sempre l'actualitat, que en diverses versions des de l'arribada del Covid-19, han mantingut la mascareta com a element d'aquest temps que vivim actualment. Bé lligant la Gioconda amb el Mobile o bé fent campanya pel mateix confinament.

@tvboy

Més enllà de les mascaretes, moltíssimes expressions artístiqes del que avui es plasma en el format que sigui, lògicament serà un reflex del moment que vivim. És molta la producció artística que en qüestió de mesos ha generat la crisi sanitària. Com és lògic i molt especialment en les arts visuals, la mascareta esdevé el símbol més icònic i visible d'una situació que, qui sap si quedarà reflectida en la història de l'art com ho han sigut abans tants altres símbols.

Mentrestant; claus, diners, mòbil... mascareta? No oblideu la mascareta.

Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris