Les claus de l'èxit per a la planificació digital a museus

Ali Hossaini i Ngaire Blankenberg | Rowman & Littlefield

Aquesta és una guia que conté la informació clau per a iniciar una planificació i desenvolupament de continguts digitals per als museus. Ens trobem, irremeiablement, en l’era digital i els equipaments culturals han de respondre a les necessitats d’aquest moment històric.

«Manual of digital museum planning» conté valuosa informació escrita per professionals experts del sector i ordenada de manera comprensiva per a la seva aplicació a la pràctica. Per una banda, s’hi troba el coneixement orientat a l’accessibilitat del públics, com per exemple la possibilitat d’ampliar una proposta de continguts digitals que comptin amb l’espai perquè es puguin crear debats. En aquest sentit també es poden desenvolupar plataformes de codecisió per a la programació d’activitats. D’altra banda, s’exploren els camins que obre el bigdata per fer un anàlisi de públics en el sentit del consum i l’estudi de pràctiques. Aquesta segona vessant pot anar, amb creativitat, de la mà de fomentar l’ús d’espais no comuns i també pot aconseguir la creació de perfils d’usuaris alhora que es tenen en compte les seves necessitats derivades de la informació per observació de tendències de comportament.

Per al desenvolupament d’aquest tipus de projectes és clau la creació d’equips de treball competents en la matèria, que tinguin la capacitat de gestionar el canvi. Entren en joc una gran diversitat de perfils (dissenyador, community manager, desenvolupament de web i continguts...) que hauran treballar de forma col·laborativa per a generar relats concrets que arribin a la comunitat.


Podeu trobar-hi també informació relacionada en el post «Technology and Digital Initiatives: Casos pràctics per a museus», que adopta la forma d'estudis de cas de grans icones museistics del món.


Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació.



Inicieu sessió o registreu-vos per enviar comentaris.