Informe de les programacions dels espais escènics municipals de la província de Barcelona Resultats any 2015

Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals l Oficina de Difusió Artística (ODA)

Aquest informe és una actualització de les medicions del Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals que publica anualment l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de Diputació de Barcelona.

Els principals resultats observats són:

Durant el 2015 els espais escènics municipals han destinat 8,3 milions d'euros a la contractació d'espectacles professionals, un 12% més que l'any anterior. Com a símbol de la recuperació, ha augmentat per primer cop des de l'any 2010 el caixet, situant-se en 4.686 euros de mitjana.

La Diputació de Barcelona ha destinat 1.036.022 € a donar suport a l’activitat dels teatres municipals. 1.744 funcions han rebut suport de l’Oficina de Difusió Artística, xifra que representa el 95% de la programació dels espais escènics del Circuit

El número de funcions programades el 2015 ha augmentat d'un 3,5% respecte a l'any anterior. Més de la meitat de les actuacions programades per les administracions locals han estat de teatre, amb el 52%; la música suposa el 34% i en tercer lloc es situa el circ amb un 7%. La dansa, amb el 4%, i els espectacles multidisciplinars, amb el 3%, queden en el darrer lloc dels muntatges programats.

Aquest augment del nombre de funcions ha anat acompanyat d'un lleuger creixement de públic, que arriba als 416.708 espectadors. La mitjana d'espectadors ha arribat al nivell més alt dels darreres quatre anys, amb 266 espectadors per funció. La música ha estat el gènere amb una mitjana d'espectadors més elevada.

El 2015 també s'ha aconseguit el millor percentatge d'ocupació de les sales dels últims anys,  amb un 65,7%, davant del 62,9% del 2014. El nombre d'entrades venudes ha estat de 367.299, unes 20.000 més que el 2014, el que suposa un 6% d'augment.

La venda d'entrades en aquests espais durant el 2015 han generat uns ingressos de 5,10 milions d'euros, el que representa un augment del 7,6% respecte l'any 2014.

Els espectacles més representats han estat les produccions "Idiota" de la Sala Muntaner i el concert participatiu de L'Auditori "Cantània", tots dos amb 28 funcions. Els segueixen "El crèdit" de Bitò produccions- La Villarroel amb 23 funcions i la coproducció "Vilafranca, un dinar de festa major" dels Teatres Amics amb 20 funcions.

PDF  Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals 2015

Inicieu sessió registreu-vosper a enviar comentaris