Història i videojocs

Juan Francisco JiménezÍñigo MuguetaGerardo Fabián (coords.) | Universitat de Múrcia

Publicació que recull deu estudis sobre l’impacte dels videojocs i els mitjans d’oci digital en el coneixement històric. Les investigacions analitzen, entre d’altres qüestions, el fenomen de la història com a producte de consum; el perfil del fan, la narrativa transmèdia o la cocreació en el sector dels videojocs; com els usuaris d’aquests jocs interactius es converteixen en receptors de primer nivell de continguts històrics múltiples i complexos; com reflecteixen alguns videojocs determinats aspectes del món actual, o la importància de les aplicacions digitals com a eines d’ensenyament i aprenentatge.

La publicació s’emmarca dins el projecte Historia y videojuegos, promogut per la Universitat de Múrcia i finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat. El projecte analitza com els videojocs s’han convertit en un element generalitzat d’oci a la nostra societat i en un mitjà molt potent per a la transmissió de coneixement històric. En un context on s’observa que el passat té un especial atractiu per al present, el projecte també estudia la proliferació i l’èxit en el mercat de nombrosos títols de videojocs amb guió històric.


 

PDF Historia y videojuegos: el impacto de los nuevos medios de ocio sobre el conocimiento histórico


 

Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris