La construcció social de l’experiència d’oci cultural

Jordi López-Sintes (ed.) | OmniaScience

Llibre que presenta nou investigacions sobre l’experiència del consumidor de cultura durant el seu temps d’oci. Els estudis seleccionats s’han realitzat a partir de diferents metodologies qualitatives (una etnografia de l’experiència de jugar en comunitats virtuals, narracions de persones que realitzen activitats d’oci digital, teories fonamentades en les dades proporcionades per aficionats de l’òpera, per consumidors de música contemporània i per visitants de museus, i també interpretacions de l’essència de l’experiència de veure pel·lícules cinematogràfiques en sales de cinema i en les llars.  

Obre el llibre un capítol introductori que explica les metodologies qualitatives emprades en les investigacions que s’hi presenten. El capítol final reflexiona sobre els resultats obtinguts i ens descriu una societat en transformació on els conceptes d’oci i treball deixen de tenir els seus significats tradicionals, utòpics, es barregen i construeixen una societat postmoderna heterotòpica, amb totes les implicacions que això comporta.

A part de l’investigador del Departament d’Economia de l’Empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre d’Interacció, Jordi López-Sintes, presenten els seus treballs Elena Pérez-Rubiales, investigadora del Centre d'Estudis i de Recerca d'Humanitats (Cerhum) de l’UAB i també membre d’Interacció o Ercilia García-Álvarez de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, entre d’altres.


PDF La construcción social de la experiència de ocio cultural


 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris