Entendre i avaluar millor el valor de la cultura

Geoffrey Crossick, Patrycja Kaszynska | Arts and the Humanities Research Council

Informe que té per objectiu comprendre millor el significat de valor cultural. En aquest sentit, identifica els elements que el conformen, analitza l’impacte que té en els individus, en la societat i en l’economia i proposa metodologies adequades per avaluar-lo. L’informe alerta que, fins ara, els debats i les investigacions sobre valor cultural s’han realitzat des de perspectives massa estretes, sota uns estàndards de recerca poc rigorosos i sovint distorsionats per una voluntat de protegir el finançament públic de la cultura.

L’estudi posa sota el punt de mira diverses àrees d’investigació i recerca cultural i n’assenyala debilitats, idees equivocades o nous aspectes que cal incorporar. Els seus autors volen ampliar els límits de la recerca i trencar amb polaritzacions profundament arraigades com, per exemple, valor intrínsec versus valor instrumental, cultura elitista versus cultura popular, sector amateur versus sector professional,  espais de consum cultural públics versus consum en l’àmbit privat, cultura finançada amb diners públics versus cultura comercial o evidències qualitatives versus quantitatives.

En aquest sentit, Crossick i Kaszynska consideren que cal contemplar en les investigacions sobre valor cultural no només les activitats i programacions desenvolupades pels equipaments culturals públics sinó també la producció i consum cultural de cinema, música i literatura comercial; la participació individual en bandes, grups, locals d’assaig musical, cors amateurs, agrupacions artístiques locals o clubs de lectura, i també activitats artístiques desenvolupades en domicilis particulars, hospitals, residències o presons.

Segons l’informe, les investigacions i recerques sobre valor cultural es centren massa en els impactes de la cultura en l’economia, les ciutats o la salut i descuiden els beneficis més a petita escala que poden aportar les experiències culturals individuals per a les comunitats. I esmenten aspectes com la imaginació, l’empatia, la capacitat de reflexió, el compromís cívic, el benestar físic i mental, la creativitat o la millora de les competències digitals.

L’informe recull els resultats del AHRC Cultural Value Project, basat en un ampli ventall de treballs de recerca originals, sessions de treball especialitzades i revisions crítiques de literatura existent sobre el tema, tant del Regne Unit com internacional.


 

PDF Understanding the value of arts & culture

 


 


Inicieu sessió o registreu-vos per enviar comentaris