Relat del Blog "Públics culturals" d'Interacció 15

Us reproduim l'article publicat al blog «Públics culturals» el 11 de desembre sobre 'Interacció 15 Repensant les polítiques culturals'  i  us recomanem el magnífic relat de la jornada amb el programa i la conferència inaugural de Xavier Antich: Balanç de les polítiques culturals. Què hem guanyat i què hem perdut?

«L’Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona consolida Interacció com el punt de trobada entre responsables i professionals de la cultura en els diferents àmbits de la gestió, creació o difusió, un referent de debat i aportació d’idees en aquest àmbit, des l’any 1984.

Interacció 15 reuneix el CERC i la comunitat de gestors, responsables i experts en polítiques i gestió cultural per reflexionar sobre l’avaluació dels 36 anys de polítiques culturals locals amb l’objectiu de cercar noves línies de treball. També es vol detectar les tendències que poden suposar una aportació innovadora de cara al futur de les esmentades polítiques.

Interacció 15 vol debatre “si s’està obrint una escletxa entre les polítiques culturals dels ajuntaments i municipals, o bé si més aviat anem cap a espais de confluència, de treball mutu i de cooperació, tot posant en crisi la idea de l’ajuntament que regeix la major part de l’oferta cultural del municipi, en un temps en que sembla prou clar que les institucions ja no poden actuar al marge de l’opinió, la participació i la gestió de la ciutadania”.

Avui aportem el Relat de la jornada amb el programa i la conferència inaugural de Xavier Antich: Balanç de les polítiques culturals. Què hem guanyat i què hem perdut?

Voleu saber quin va ser el primer gran moment democratitzador de la cultura a Europa? O quines eren les polítiques d’estructures per afavorir l’accés públic a les institucions i produccions culturals? O com apropar la ciutadania a les arts? O bé com fem nostres, les arts?

Conegueu, doncs,  el mapa  del repte de l’accés a la cultura que va aportar Xavier Antich i les preguntes que va presentar per obrir el debat, el 2 de desembre a Interacció 15! Ben segur que enriqueixen l’accés a la cultura tractat en aquest blog fins avui.

I successivament s’anirà completant els relats de tots els eixos que l’han conformat.

Feu també el seguiment de #interaccio15I Storify de les jornades.

O també els apunts, un recull/testimoni, un resum esbiaixat i parcial de notes a peu d’escenari“ de@Kippelboy_cat penjats en obert a Vikimèdia el 9/12/15.

I sobretot, doneu-vos d’alta a la comunitat virtual d’Interacció i podreu fer el seguiment dels texts de debat previ, que es van enriquint …, i on els ponents van penjant les seves aportacions o les conclusions dels moderadors, com ja ha fet Íngrid Guardiola, respecte l’Eix 3 Pros i contres de la gestió comunitària de la cultura

Publicat originalment a Públics  culturals

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris