Impacte del turisme musical en l’economia del Regne Unit

UK Music

Informe que revela la gran contribució del turisme musical en l’economia d’aquest país que compta amb una important tradició musical. Segons l’estudi, entre 2011 i 2014 els beneficis econòmics  que va aportar el turisme musical van augmentar un 34%. Així, l’any 2014, els 9,5 milions de turistes que van visitar el Regne Unit per assistir a concerts i festivals van generar £3,1 bilions de despesa directa i indirecta. Aquest mateix any 2014, 38.238 llocs de treball depenien directament de la indústria turística musical, un 57% més que l’any 2012 quan  només en depenien 24.521 llocs de feina.

L’informe proporciona dades detallades sobre l’impacte directe del turisme musical a cada una de les regions del Regne Unit i, per a cada regió, explica un cas pràctic d’algun dels grans esdeveniments musicals de la zona i el seu impacte en l’economia regional, com per exemple el Cambridge Folk Festival (East of England), Koko (London), Liverpool International Music Festival (North West) o T in the Park (Scotland).

L’estudi que és una iniciativa de UK Music – organització paraigües que representa els interessos col·lectius d’artistes, músics, compositors, discogràfiques, managers, productors, estudis de gravació o promotors de música en viu, entre d’altres col·lectius de la indústria musical al Regne Unit –, remarca també la importància de la bona relació entre el sector de la música en viu i el sector de la música enregistrada per a una perfecta salut de tot l’ecosistema de la indústria musical. Així com invertir en talent.

PDF Wish you were here 2015: music tourism’s contibution to the UK economy

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris