El desenvolupament del mercat europeu de serveis audiovisuals a la carta

European Audiovisual Observatory | European Commission (DG Connect)

Estudi  sobre la situació i desenvolupament dels serveis de vídeo a la carta i el seu impacte en el mercat audiovisual europeu. L’informe proporciona dades estadístiques i explicacions sobre les principals característiques d’aquests serveis a Bèlgica, República Txeca, Alemanya, Espanya, França, Croàcia, Itàlia, Polònia, Portugal i Eslovènia. La investigació aporta també informació detallada sobre la proliferació de plataformes de provisió de serveis audiovisuals en línia a Europa i sobre el paper que juguen els grans operadors nord-americans a escala global; explica els diversos segments de mercat, els diferents graus de maduració que han assolit a cada país i les principals tendències en matèria de publicitat; informa també sobre el paper d’aquests serveis en la promoció dels productes audiovisuals europeus i alerta sobre la manca d’informació detallada per part dels proveïdors en referència al volum de negoci i d’ingressos exactes que generen aquests serveis.

A partir de les dades recollides i analitzades, els autors de l’estudi, dirigit per Christian Grece, André Lange, Agnes Schneeberger i Sophie Valais, n’extreuen les conclusions següents:

  • La televisió a la carta és el segment que lidera el mercat de provisió de vídeo sota demanda, tot i que la majoria d’operadors de plataformes de televisió de pagament i les emissores de televisió no proporcionen comptes detallats i desglossats dels seus ingressos ni dels fluxos interns entre les seves sucursals o filials. Per tant, és impossible determinar el paper exacte que els ingressos per serveis de vídeo a la carta juguen en el finançament de les seves pròpies produccions. Remarquen però, que molts d’aquests operadors han creat o adquirit empreses productores.
  • Segons els autors, la inversió en produccions provinent específicament dels ingressos per serveis de vídeo a la carta tot just acaba de començar a Europa. Afirmen també que aquesta tendència, ja consolidada als Estats Units, guanyarà a Europa més impuls a mesura que el públic de televisió tradicional es desplaci cap als serveis en línia i a la carta.
  • La majoria de països en el context de la Unió Europa han imposat algun tipus de contribució financera obligatòria dels proveïdors de serveis audiovisuals a la carta amb l’objectiu de fomentar la producció audiovisual o finançar els organismes nacionals de cinema.

PDF The development of the European market for on-demand audiovisual services

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris